English Version
English

مراسم پیمان و اهدای شال کمک راهنمایی

مراسم پیمان و اهدای شال کمک راهنمایی

صبح روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۵/۷/۵ جمعی از مسافران و همسفرانی که موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون کمک راهنمایی شده بودند، پس از گذراندن مرحله مصاحبه در مراسمی در نمایندگی آکادمی به درجه کمک راهنمایی نائل گردیدند. در این جلسه که با حضور مهندس، دیده بان راهنمایان آقای ترابخانی و دیده‌بان محترم آقای حکیمی و دیگر مسئولین برگزار گردید، نزدیک به یکصد نفر از این دوستان در جلسه حضور پیدا کردند که در ادامه توجه شما را به سخنان مهندس جلب می نمائیم.

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

همیشه یک عده‌ای از اتوبوس جا می‌مانند و این بازی ادامه دارد.

واقعاً می‌خواستم که شمارا نپذیرم. چون اینجا مثل داستانِ اول پیاله و بدمستی است.

باید روزی که روز پیمان شما هست، حتماً شلوار و پیراهن سفید بپوشید و سروقت حضورداشته باشید. اگر ما نتوانیم خودمان سروقت حاضر بشویم، چطور می‌توانیم به شاگردانمان بگوییم که سروقت حاضر شوند.

ما چیزی را می‌توانیم به شاگردانمان بدهیم که مالک آن باشیم. اگر می‌خواهیم محبت کنیم، باید محبت داشته باشیم. اگر می‌خواهیم نظم را به آن‌ها بدهیم، باید خودمان نظم داشته باشیم.

واعظان کان چهره در محراب و منبر می‌کنند

چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

این‌طور نمی‌شود.

به شما تبریک می‌گویم که موفق شدید دوره‌های متعدد را بگذرانید تا به دوره راهنمایی برسید.

کسانی که لباس سفید ندارند، من می‌گویم که شال آن‌ها را بدهند، گواهینامه آن‌ها را نگه می‌داریم تا اینکه یک روز بالباس و کفش و پیراهن سفید نزد آقای ترابخانی بروند و گواهینامه‌شان را بگیرند.

دوره‌های سخت و متعدد را پشت سر گذاشته‌اید، امروز موفق شده‌اید که به این موفقیت نائل شوید.

مطالب زیادی را در این مدت فرا گرفته‌اید و الآن آمادگی راهنما شدن را دارید. نکته بسیار مهم این است که به خودتان اعتماد کنید. اعتمادبه‌نفس داشته باشید و به خودتان ایمان داشته باشید.

شما از عهده این کار بر می‌آیید و جای هیچ نگرانی نیست، اگر از عهده آن برنمی‌آمدید به شما شال راهنمایی نمی‌دادند.

ابتدا که وارد کار می‌شوید، ممکن است که شاگرد نداشته باشید، اولین شاگرد شما که آمد، کار شما شروع می‌شود. لژیون یعنی حداقل ۲ نفر. اگر ۶ ماه هم با ۱ شاگرد بودید، هیچ اشکالی ندارد.

برای اینکه شاگرد را بخواهید در لژیون نگه دارد، محبت بکنید، ولی رشوه و حق الحساب ندهید. مرتب به شاگرد تلفن نکنید. این کارها مخرب است و اگر از قانون کنگره ۶۰ عدول کنید، مخرب است.

شما اجازه ندارید که به شاگردتان زنگ بزنید، شما در جایگاه استادی قرار دارید. منظور من گرفتن خودتان نیست، منظورم این است که لِوِل را رعایت کنید.

وقتی زیاد به رهجو زنگ بزنید و احوالش را بپرسید، کم‌کم متوقع می‌شود و شمارا تحویل نمی‌گیرد. خیال می‌کند که شما چیزی بلد نیستید و شما به او نیازمندید.

خیال می‌کند که اگر او به رهایی برسد، به شما مدال افتخار می‌دهند. اصلاً به شاگردانتان باج ندهید. نه زیاد محبت کنید و نه زیاد خشم.

رفت‌وآمد خانوادگی برقرار نکنید. باهم برای شام و ناهار بیرون نروید. ما یک جایی می‌خواهیم فقط سلاماً سلاما.

در بهشت‌های برین فقط سلام است، چون در آنجا نه معامله بازرگانی، نه تجاری، نه اختلاف و هیچ‌چیزی ندارند.

وقتی ما کار تجاری می‌کنیم، هزاران مشکل پیش می‌آید؛ بنابراین این جایگاه را حفظ کنید.

روی این کره زمین، ما جایی و نقطه‌ای می‌خواهیم که در این نقطه با هیچ‌کس خرده‌حسابی نداشته باشیم، یعنی فقط با دلمان کارکنیم.

ما در بیرون ازاینجا رفاقت، بازرگانی و تجارت داریم، اینجا باید ما آرامش داشته باشیم، برای این کار نباید هیچ رابطه‌ای داشته باشیم.

یکسری به حرف من عمل نکردند و با مشکلات زیادی برخورد کردند.

کار شراکت در کنگره به ضرر شماست. وقتی کسی کار معنوی می‌کند، بار مادی با خودش می‌آورد. خداوند در کار شما قطعاً گشایش خواهد کرد، به شرطی که در صراط مستقیم و راه درست حرکت کنید.

شما هیچ حسابی با شاگردانتان ندارید. عاشق را حساب با عشق است، با معشوق چه حسابی دارد!

شما حسابتان این است که رهجو را به رهایی می‌رسانید، با او هیچ حسابی ندارید. شما شاگرد را به رهایی می‌رسانید، پشت سر شما حرف می‌زند، هیچ ایرادی ندارد، حساب شما با رهجو نیست، حساب شما با عشقی است که در درون شماست. عشقی که می‌خواهیم کمک کنیم، یک نفر از تاریکی و ظلمت رها شود.

هیچ‌وقت نباید به یک نفر بگوئید که من بودم که تو را به رهایی رساندم. چون ما در این کار هیچ‌کاره‌ایم، ما فقط اطلاعات و آگاهی را به افراد می‌دهیم، افراد خودشان تصمیم می‌گیرند که از ظلمت و تاریکی، رها شوند یا نه.

انبیاء خداوند چوپان بودند، شما هم مثل یک چوپان هستید، یکسری شاگرد به شما داده‌شده است، این شاگردان امانت هستند و متعلق به شما نیستند. ارباب خداوند است، این‌ها برای کنگره هستند و دست شما امانت هستند.

از پروتکل هیچ‌وقت خارج نشوید، هر چیزی که در کنگره ۶۰ قانون شده است، ما امتحان کرده‌ایم، اگر در امتحان به مشکل برخوردیم، قانون‌ها را وضع کردیم. وقتی دیدیم که رفت‌وآمد باعث مشکل می‌شود، قانون گذاشتیم که رفت‌وآمد خانوادگی ممنوع است.

در گروه‌های دیگر که رفت‌وآمد خانوادگی شده است، هزاران دعوای ناموسی برقرارشده است.

روی قوانین و پروتکل حرکت کنید و کاری که حرکت می‌کنید روی قلب و دلتان باشد. امیدوارم در این کار کاملاً موفق باشید.

با تمام مسئولین تمام همکاری را انجام دهید. خانم‌ها با مرزبانان و اسیستانت ها هماهنگ باشند. از نشریات و متون کنگره باید استفاده کنید.

کسانی در کنگره اسیستانت و ایجنت می‌شوند که دوره راهنمایی و مرزبانانی را گذرانده باشند. این افراد مقدم‌تر هستند.

شما حق ندارید به رهجوی هیچ راهنمایی برنامه بدهید.

اگر برنامه رهجوئی هم غلط است، شما حق ندارید که مداخله کنید، شما به رهجو نمی‌گویید که برنامه غلط است، بعداً می‌روید و باراهنمای مسافر صحبت می‌کنید.

اگر می‌خواهید به جایگاه کمک راهنمایی احترام گذاشته شود، باید جایگاه راهنمایی را همه‌جا حفظ کنید. شما با جایگاه کمک راهنمایی کاردارید.

پس تک‌تک ما باید به تمام کمک راهنماها احترام بگذاریم. اگر شما به احترام یک کمک راهنما بایستید، او هم جلوی شما می‌ایستید و بلند می‌شود.

جوابِ های، هوی است.

روی متون آموزشی باید کاملاً دقت کنید و کاملاً حساب‌شده باشد. روی پروتکل اوتی باید دقت کنید. شما هیچ‌چیزی از خودتان نمی‌توانید بدهید. آزمایش نمی‌توانید بکنید. آزمایش دست خود ماست.

امیدوارم در این کسوت موفق باشید. فرم‌های راهنمایی را سریعاً پرکنید.

۴ منطقه را به ترتیب اولویت بنویسید. هرچه زودتر این فرم‌ها را پرکنید، خیلی بهتر است تا جایگاه‌ها مشخص شود. ما معمولاً سعی می‌کنیم همه را در یک شعبه نیندازیم. شعب در هم ادغام شوند.

همه باید در سطح کلی متمرکز باشند؛ بنابراین بعضی‌ها ممکن است برای آکادمی باشند، ما آن‌ها را در جای دیگر بگذاریم تا اطلاعات و دانش پراکنده شوند.

گاهی اوقات یک شعبه از یک نسل هستند، همه جهان‌بینی قوی دارند یا همه جهان‌بینی ضعیف دارند.

دوره کمک راهنمایی ۴ سال در نظر گرفته‌شده است. بعد از ۴ سال لژیون را تحویل می‌دهید؛ یعنی تا ۳ سال شاگرد می‌پذیرید و بعدازآن شاگرد نمی‌گیرید.

جدیداً یک بررسی انجام می‌دهیم.

اگر کسی ۴ سال راهنمایی‌اش تمام شد و بعدازآن مرزبان، اسیستانت یا ایجنت شد و اگر در دوران مرزبانی و اسیستانتی ما از او راضی باشیم، ممکن است به او اجازه بدهیم که در یک شعبه دیگری ۴ سال دیگری راهنمایی انجام دهد.

الآن برای نمونه آقای عزت‌الله عابدی، لژیونش را تحویل داد، بعدازآن دوباره کنگره آمد، مرزبان کنگره شد، بعد از مرزبانی شد ایجنت و بعدازآن مجدداً مرزبان شد. بعداً گفتیم که چون از مرزبانی و ایجنتی اش راضی بودیم، گفتیم که شما در هر مرکزی می‌خواهید بروید، مشخص کنید و دوباره کمک راهنمایی را ادامه بدهید.

ما نمی‌خواهیم شما بعد از ۴ سال از کنگره بروید. هزاران پست دیگر در کنگره هستند که ما احتیاج به نیرو داریم.

ارتباط گروه خانواده با اسیستانت هاست. گروه خانواده با ایجنت ها کاری ندارند.

مطلب بعد اینکه، شاگردانی تربیت کنید که به کنگره کمک می‌کنند، یعنی از اول در لژیون‌ها آموزش بدهید، یک نفر 20 میلیون هزینه پزشک داده و خوب هم نشده است، الآن کنگره آمده و وقتی می‌گوییم 20 میلیون تومان به کنگره کمک کنید، می‌گویند که ما نداریم.

مسائل مالی را به شاگردانتان آموزش بدهید، کنگره رایگان است، ولی کسانی در کنگره خوب می‌شوند که اگر 50 میلیون تومان، هزینه می‌کردند هم خوب نمی‌شدند.

اموال کنگره وقفی است، مثل مسجد است. کنگره متعلق به همه شماست. از شاگردانتان بخواهید و به آن‌ها یاد بدهید که در هفته مرزبان باید به آن‌ها هدیه بدهند.

ما در سال ۴ جشن داریم، جشن همسفر، راهنما، مرزبان و ایجنت. باید به آن‌ها یاد بدهید که در این جشن‌ها هدیه و پاکت بدهند.

الآن ما در اصفهان وهیدج و رباط‌کریم زمین‌داریم. خیلی جاها رهن کرده‌ایم. این‌ها پول‌های خودتان است. ما ازنظر مالی محتاج نیستیم ولی شما باید کمک کنید که تقویت کنیم.

باید به شاگردانتان یاد بدهید که سی دی تهیه کنند. سی دی آموزشی در ماه کلاً می‌شود ۱۲۰۰۰ تومان.

به کسانی که ندارند، فشار نیاورید.

شاگردانتان را به ورزش سوق بدهید. به آن‌ها یاد بدهید که ورزش کنند و خودتان هم ورزش کنید.

ما کاری کردیم که در تمام سطوح، هر کاری که رهجو می‌خواهد انجام بدهد، باید از راهنما اجازه بگیرد، درصورتی‌که نیازی هم نیست. ولی اینجا آمده‌ایم و به راهنماها احترام گذاشته‌ایم.

برای راهنما شدن، مرزبان شدن، اسیستانت شدن، ورزش کردن گفته‌ایم که باید از راهنما اجازه بگیرند.

روزگار خوشی را برای شما آرزو می‌کنم، امیدوارم که باقدرت تمام این دوره را پشت سر بگذارید.

 

بخش هایی از عکس های این مراسم با شکوه را تقدیم شما عزیزان می کنیم.

 

منبع: کنگره ۶۰

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .