English Version
English

بیاییم درست تفکر کردن را تمرین کنیم...

بیاییم درست تفکر کردن را تمرین کنیم...

زندگی هر دم گذر از وادی است / وادی اندر وادی اندر وادی است، وادی اول بخوان و گوش کن / خلق کن فکر و تفکر پیشه کن، چون تفکر قفل‌ها وامی‌کند / راه‌های تازه پیدا می‌کند، گر تفکر کردی و رفتی جلو / هر نفس در این مسیر القاء می‌گردد به تو

در تفکر نقطه‌های مبهمی است/ حی و القاء و تحرک، دیدنی است، ساختار زندگی را رسم کن/ شو شود را درمسیرت خلق کن، بی‌تفکر می‌شود رفت و رسید تا قهقرا / می‌شود رفت و ندید صلح و صفا.

انسان تنها با تفکر و اندیشه است که بیدار می‌شود.

همه ما با اندیشه آشنا هستیم چه به‌طور آگاهانه و چه زمانی که به آن توجه نداریم درواقع باید گفت وجه تمایز انسان از سایر موجودات در همین اندیشمند بودن اوست. تفکر در لغت به معنی اندیشه کردن و تعمق است، تفکر یک حرکت ذهنی و درونی است که انسان را برای چند لحظه وادار می‌کند که خوب جوانب امر را درهرمسأله و موضوعی مورد برسی قرار دهد و جریانی را به وجود می‌آورد که شکل مشکل خود را مشخص و با استفاده از تجربه و آگاهی در مورد آن اقدام نماید. زندگی این روزهای ما به‌گونه‌ای شده که مدام در حال دویدن هستیم، هیچ کاری را آن‌طور که باید انجام نمی‌دهیم و گاهی بدون تفکر و صبر و برنامه‌ریزی مناسب خود باعث به وجود آمدن مشکلات و موانع در مسیر زندگی‌مان می‌شویم شاید باور نکنید من تا قبل از ورودم به کنگره حتی فکر هم نمی‌کردم! گاهی بعد از انجام کاری تازه پشیمان می‌شدم و تازه نگرانی‌ها و استرس‌هایم شروع می‌شد.

با ورودم به کنگره و آشنایی با وادی اول متوجه شدم که پایه و ستون همه حرکت‌ها تفکر است، تفکری درست و حساب‌شده، تفکری که ما را به‌سلامت به مقصد برساند و برای آن پارامترهایی وجود دارد مثل صبر_تجربه_برنامه‌ریزی_تجزیه‌وتحلیل_زمان_صرف انرژی و... باگذشت زمان فهمیدم در تفکر درست و مثبت خیلی چیزها را به دست می‌آورم تفکر درست و منطقی روشی زیبا برای هدایت من است تا به کمک آن بتوانم باورهای زیبا و روحیه‌ی عالی داشته باشم و از رهگذر داشتن باورهای درست، اعتمادبه‌نفس و احساس شخصیت و کسب روحیه‌ای عالی و بانشاط زندگی نسبتاً خوبی را تجربه کنم

برای درست حرکت کردن در زندگی باید وادی اول را به‌خوبی بشناسیم در این وادی قدم بزنیم، آموزش ببینیم و با آگاهی و اندیشه وارد وادی دوم شویم. در هستی هر چیزی که وجود دارد و هر چیزی که به وجود می‌آید همه در ابتدا حاصل یک تفکر و اندیشه بوده و هست تمام‌کارهایی که انجام می‌دهیم خود یک ساختار است و قبل از همه این‌ها یک فکر غذا خوردن_خوابیدن_مسواک زدن و...همه ساختارهای زندگی‌ها هستند مثلاً اگر در غذا خوردن درست تفکر کنیم با آرامش و سرعت کمتری غذا را جویده و خوب هضم می‌کنیم.

ما در کنگره یاد گرفته‌ایم که قبل از انجام هر کاری کمی تفکر کنیم تا باشکست روبرو نشویم چون می‌دانید: شکست باعث از دست دادن اعتمادبه‌نفس و ایجاد حس ناامیدی در ما می‌شود، ما با تفکرها و تصویرهای مثبت و منفی که در ذهن خود تصویرگر آن هستیم زشتی‌ها و زیبایی‌ها را خلق می‌کنیم

اما چرا تفکر در انسان به این اندازه مهم و حیاتی است؟

خداوند وقتی انسان را آفرید به او قدرت اختیار داد پس ما اختیارداریم که خود مسیر زندگی‌مان را انتخاب کنیم حال اگر بی‌تفکر حرکت کنیم اتفاقی که می‌افتد این است که نیروهای منفی زودتر به خواسته‌های خود می‌رسند. زیرا در مسیر زندگی ما سه نیروی القاء_احیاء و تحرک در کائنات وجود دارند که به ما در هر مسیری که قرار داریم کمک و یاری می‌رسانند و این بستگی به خود ما دارد که چه راهی را انتخاب کنیم اگر تفکرات در مسیر ضد ارزش‌ها باشد قطعاً این نیروها نیز در این مسیر به ما کمک می‌کنند و اگر مسیر ضد ارزش‌ها را انتخاب کنیم بازهم همین نیروها در این قسمت ما را یاری می‌کنند.

این وادی نقطه شروعی است برای حرکت‌های صحیح و اصولی، برای درمان، برای درست زندگی کردن، برای سالم بودن و درنهایت برای آرامش.

کنگره به من یاد داد که: انسان برای اینکه بتواند درست زندگی کند باید تغییراتی در خود ایجاد نماید و برای پیدایش این تحولات او باید درک و تحمل این تغییرات را داشته و قبول کند این تغییرات سریع و ناگهانی امکان‌پذیر نیست. ما به‌وسیله آموزش‌های کنگره این توانایی‌ها را در خود به وجود آورده تا بتوانیم تغییر کنیم،14 وادی کنگره در این مسیر به ما کمک می‌کنند که به‌صورت اصولی سفر کنیم از ظلمت به نور تا بتوانیم مشکلاتمان را حل و به‌سوی تعادل و آرامش حرکت کنیم و درنهایت از ظلمت و تاریکی خارج شویم

اساس کارکنگره برمبنای تفکر سالم است. تفکر یکی از اضلاع مثلث دانایی است و امروز اگر می‌خواهیم از بحران‌ها و مشکلات زندگی خارج شویم باید بدانیم:

چگونه فکر کنیم، به چه چیزهایی فکر نکنیم_نباید اول کار انجام دهیم بعد فکر کنیم، اگر به شکست و نتوانستن فکر کنیم باید منتظر آن نیز باشیم و برعکس. اگر مشکلات در زندگی حل‌نشده باقی‌مانده و به نتیجه نرسیده‌ایم بیانگر این مسئله است که درست فکر نکرده‌ایم و نقشه‌های دقیق و حساب‌شده‌ای ترسیم ننموده‌ایم. با اجرای این وادی باید مطمئن باشیم که زندگی ما دگرگون و به نقطه‌های خوبی خواهیم رسید.

پس بیاییم درست تفکر کردن را تمرین کنیم، امروز من با تفکر روشن کنگره را انتخاب می‌کنم و امیدوارم از این مسیر بتوانم به‌درستی حرکت کرده و راه خود را پیدا کنم.

 

نویسنده: هم‌سفر طاهره
نگارنده: هم‌سفر ساناز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .