English Version
English

خدمت و آرامش؛ گفت‌وگو با ایجنت نمایندگی آکادمی آقای رضا ثالثی

خدمت و آرامش؛ گفت‌وگو با ایجنت نمایندگی آکادمی آقای رضا ثالثی

با سلام؛ لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر، تخریب 18 سال، آنتی ایکس الکل، حشیش، تریاک، سفر اول 10 ماه، روش درمان DST، داروی درمان OT، راهنما جناب آقای محمد صداقت، رهایی از بند اعتیاد 6 سال و 5 ماه.

شما به‌تازگی به‌عنوان ایجنت نمایندگی آکادمی انتخاب‌شده‌اید، لطفاً حستان را درباره این موضوع بیان کنید.

تمام جایگاه‌های خدمتی برای آن است که من در آن جایگاه آموزش بگیرم. این خدمت‌ها در اصل خدمت به خودم است. خدمت در این جایگاه به من این فرصت را می‌دهد که دانایی بیشتری کسب کنم، آموزش می‌گیرم که چگونه از بحران‌ها خارج شوم و درنهایت همه این خدمت‌ها می‌تواند من را به سمت آرامش سوق دهد.

شما جایگاه‌های خدمتی مختلفی را تجربه کرده‌اید، این جایگاه‌ها چه فرقی باهم دارند؟

من در هر جایگاهی که هستم باید سعی کنم نسبت به آن پیمانی که بستم متعهد باشم و پیمانم را فراموش نکنم. در هر جایگاهی که هستم هدفم را نباید فراموش کنم. به قول جناب مهندس هدف را با وسیله نباید اشتباه بگیریم. کنگره 60 یک وسیله است برای رسیدن به هدفی که در زندگی دارم. تمام این جایگاه‌ها فرصتی است برای آموزش گرفتن من و این هدف اصلی است. اگر هدفم را فراموش کنم قطعاً درگیر گره قدرت و گره مسئولیت می‌شوم و به‌جای اینکه خدمت حال من را بهتر کند، روزبه‌روز حال من خراب‌تر می‌شود.

خدمت چقدر در تزکیه و پالایش شخص خدمتگزار تأثیر می‌گذارد؟

صد درصد اثر بسیاری دارد. برای مثال من اگر در لژیون به رهجوهایم بگویم فلان کار را انجام ندهید و خودم آن کار را انجام بدهم، قطعاً به هم می‌ریزم؛ یعنی اگر من حرفی می‌زنم، اول باید خودم آن را انجام داده باشم. من نمی‌توانم نقش بازی کنم. اگر نقش بازی کنم قطعاً دیگران متوجه می‌شوند. مسلماً خدمت باعث می‌شود که من از خیلی ضد ارزش‌ها پرهیز کنم و تزکیه و پالایش هم چیزی غیرازاین نیست.

 

آیا خدمت کردن شما در زندگی‌تان تأثیر داشته است؟

قطعاً همین‌طور است. من قبل از اینکه وارد کنگره شوم، شرایط کاری‌ام به‌گونه‌ای بود که در طی سیزده سال هیچ پیشرفتی نداشتم. بعد از گذشت چند ماه از سفرم توانستم بعد از سیزده سال جایگاهم را تغییر بدهم و یک سال بعد هم ارتقاء پیدا کردم. در ادامه چندین پله صعودی را که باید طی ده سال طی می‌کردم، ظرف پنج سال طی کردم. انگار وقت و زمانی که در اعتیاد از من گرفته‌شده بود، به من باز پس داده شد. این‌ها همه اثر آموزش و خدمت در زندگی من بوده.

مهم‌ترین تغییرات شما بعد از درمانتان در کنگره نسبت به زمان مصرف چه بوده؟

ازنظر مالی زندگی‌ام خیلی تغییر کرده. من درگذشته به‌واسطه مصرف مواد تصمیمات غلطی می‌گرفتم و همین زندگی من را به سمت نابودی سوق می‌داد. هم‌نشینان خوبی نداشتم، همیشه در زندگی‌ام تنش داشتم. خدا را شکر هم‌نشینان و اطرافیانم نیز تغییر کردند. واقعاً آرامشی که الآن در زندگی‌ام حاکم است، هیچ‌وقت نبوده و این‌ها همه اثر آموزش‌های کنگره است.

توصیه شما برای سفر دومی‌هایی که خودشان را برای آزمون کمک راهنمایی آماده می‌کنند، چیست؟

جایگاه کمک راهنمایی جایگاه مقدسی است. چون کاری که در این جایگاه انجام می‌شود بزرگ است. نجات یک نفس، مثل نجات دنیا است. به همین دلیل بازخورد مثبت این قضیه در زندگی ما قابل‌مشاهده خواهد بود. در کنگره شنیده‌ایم که حلقه تکمیلی درمان، جایگاه کمک راهنمایی است. ما با هر رهجوی سفر اولی، خودمان نیز یازده ماه سفر می‌کنیم و با او حرکت می‌کنیم. در این جایگاه قطعاً موردحمایت قرار می‌گیریم، چون هدف و نیتمان خیر است؛ اما مسئله مهم‌تر این است که من بدانم هدفم از کمک راهنمایی و خدمت در این جایگاه چیست. کسی که خواست رسیدن به این جایگاه را داشته باشد، اگر تلاش کند، قطعاً فرمان آن نیز صادر می‌شود و به هدفش می‌رسد.

چه توصیه‌ای برای سفر اولی‌ها دارید؟

سفر اولی‌ها بدانند که جای خوبی قدم گذاشته‌اند، قدر سفرشان را بدانند؛ اما توصیه من این است اگر سفر اولی‌ها می‌خواهند زودتر وارد مسیر شوند، مشکل سیگارشان را حل کنند. سیگار پارازیت بدی در سفر اول دارد. سیگار دروازه ورود به مواد مخدر و اعتیاد است، پله آخر و حلقه تکمیلی آن نیز سیگار است. الآن در کنگره بستر مناسب فراهم است و عزیزان می‌توانند این مسئله را نیز درمان کنند و کیفیت درمانشان نیز قطعاً بالاتر خواهد رفت.

حرف پایانی؟

خدا را شکر می‌کنم که توانستم وارد این سیستم بشوم و اجازه خدمت کردن به من داده شد.

با تشکر از آقای رضا ثالثی.

 

تهیه گزارش : مسافر احمد
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .