English Version
English

حس خوب خدمت؛ گفت و گو با مرزبان گروه خانواده همسفر خانم الهام

حس خوب خدمت؛ گفت و گو با مرزبان گروه خانواده همسفر خانم الهام
لطفاً خودتان را معرفی کنید:
سلام دوستان الهام هستم همسفر احمد، آخرین آنتی ایکس مصرفی مسافرم شیره تریاک، روش درمان DST با داروی OT، مدت سفر اول ده ماه و ده روز، ورزش تیراندازی باکمان، باراهنمایی‌های جناب آقای عباس آقایی و سرکار خانم آرزو خلجی، رهایی از دام اعتیاد سه سال و یک ماه.

چگونه با کنگره آشنا شدید و چه مدت است به کنگره می‌آیید:

مسافرم از طریق سایت با کنگره آشنا شد و حدود چهار ماه به نمایندگی آکادمی رفت ولی بعد نتوانست ادامه دهد تا اینکه شعبه قم راه‌اندازی شد و حدود چهار ماه بعد از آمدن خودش به شعبه قم روزی که مصادف با جشن همسفران بود از من خواست تا همراهی‌اش کنم و من هم آمدم و خیلی خوشحالم هستم که نزدیک به چهار سال است که به کنگره می‌آیم.

روز اولی که وارد کنگره شدید چه احساسی داشتید و امروز چه احساسی دارید:

راستش روز اول با حس خوبی وارد کنگره نشدم، چون هم با فضای کنگره آشنایی نداشتم و هم اینکه باوجود دو فرزند کوچک، کمی شرایط برایم سخت بود ولی خوب به خاطر دارم همین‌که وارد کنگره شدم کمک راهنمای خوبم خانم آرزوی عزیز مرا آن‌چنان گرم و صمیمانه در آغوش گرفت که همین مهر و محبت ایشان باعث دلگرمی و پایبندی من به کنگره شد و حس خوبی که از ایشان دریافت کردم تمام ناآرامی‌های درونم را تسلی داد. امروز حس خیلی خوبی دارم و خدا را شکر می‌کنم که در کنگره هستم.

در چه جایگاه‌هایی در کنگره خدمت کردید و امروز مشغول چه خدمتی هستید:

از خدمت‌های کوچک مثل جابجا کردن صندلی، میکروفن گردانی و مهمانداری و مسئول پذیرایی شروع کردم، یک دوره جایگاه دبیری و نگهبانی را پشت سر گذاشتم و چند بار هم جایگاه استادی را تجربه کردم و الان هم خدا را شکر دومین دوره‌ی مرزبانی را سپری می‌کنم.

شما دو دوره‌ مرزبانی را پشت سر گذاشته‌اید این خدمت چه کمکی به شما کرده است:

خدمت در جایگاه مرزبانی برای من بیشتر از هر خدمت دیگری در کنگره آموزش داشت، در صور پنهان مشکلات زیادی با خودم داشتم که با خدمت در جایگاه مرزبانی کم‌کم حل شد. اولین ثمره ی این خدمت  برای من اعتمادبه‌نفس بود، نکته بعدی این بود که چون آقای مهندس فرموده بودند در جایگاه مرزبانی به‌گونه‌ای رفتار کنید که دیپلماسی رعایت شود، این آموزشی بود برای من تا بیرون از کنگره نیز راحت‌تر و بهتر با خانواده و افراد فامیل برخورد کنم و پیشرفت زیادی در نوع ارتباط با اطرافیان داشته باشم.


کدام آموزش‌های کنگره (سی‌دی‌ها، وادی‌ها و ...) بیشتر در حیطه مرزبانی برای شما کاربرد داشت و کمکتان کرد:
تمام آموزش‌های کنگره کاربردی و کمک‌کننده هستند و بستگی به نوع برداشت خود شخص دارد، من به‌عنوان یک همسفر هم از وادی‌ها و هم از سی‌دی‌ها خیلی آموزش گرفتم و تمام تلاشم را کردم که این آموزش‌ها را کاربردی کنم.


 
 
سخت‌ترین لحظه و زیباترین لحظه در دوران مرزبانی برای شما چه زمانی بوده است:
سخت‌ترین لحظه برای من وجود نداشت و حتی در دوره اول مرزبانی باوجود دو فرزند کوچکم و سختی‌هایی که با خودش دارد ولی همیشه با تمام عشق، یک ساعت زودتر در جلسات حضور پیدا کردم. زیباترین لحظات اینکه بودنم در کنگره همیشه برایم پر از زیبایی است به خاطر حس و انرژی خوبی که از دوستانم دریافت می‌کنم و با خدمت حالم خوب می‌شود و اینکه بتوانم مشکلی از یک همسفر حل کنم به من انرژی می‌دهد، فرزندانم در کنگره رشد کردند و حالا که بزرگ‌تر شده‌اند دوره دوم مرزبانی را راحت‌تر سپری می‌کنم.

 

شما به‌تازگی شال کمک راهنمایی دریافت کرده‌اید احساستان موقع گرفتن شال از دستان آقای مهندس چه بوده است:
حس خیلی خوبی داشتم که غیرقابل وصف است، فقط همین را می‌توانم بگویم که آن لحظه از انرژی زیادی که به من منتقل شد تمام بدنم لرزید و جالب است که این حس در بین همه‌ی دوستانم مشترک بود، لحظه خیلی زیبایی بود، امیدوارم تجربه کنید.

اگر روزی به شما بگویند دیگر به کنگره نیایید چه می‌کنید:
اصلاً نمی‌خواهم چنین چیزی را تصور کنم، در همین تعطیلات تابستانی اخیر بااینکه در منزل و در کنار خانواده خیلی خوب بود ولی از اینکه نمی‌توانستم به کنگره بیایم خیلی ناراحت بودم و دوست داشتم تعطیلات زودتر تمام شود، حتی در روزهای پنج‌شنبه وقتی صحبت از مهمانی یا مسافرت می‌شود ترجیح می‌دهم به کنگره بیایم تا اینکه به مهمانی یا مسافرت بروم.

چه پیامی برای کسانی که اصلاً کنگره را نمی‌شناسند ولی ممکن است این مصاحبه به چشمشان بخورد دارید:
کنگره با هیچ جا قابل‌مقایسه نیست و بهترین راه برای درمان اعتیاد، راه و روش درمانی کنگره شصت است، من و مسافرم باحال بد وارد کنگره شدیم ولی با قرار گرفتن در لژیون و حضور در جلسات کنگره توانستیم به حال خوش برسیم و آرامش به زندگی ما برگشت و این را مدیون کنگره هستیم، امیدوارم تمام کسانی که مصرف‌کننده هستند راه کنگره برایشان باز شود.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بیان کنید:
جمله‌ای در وادی چهاردهم از کتاب عشق هست که می‌گوید: برای آنانی که حال خوشی ندارند دو راه بیشتر وجود ندارد، یا به نیروهای راستین که خواستار حق و حقیقت هستند ملحق شوند و یا صبر کنند که نیروهای مخرب و بازدارنده آن‌ها را با گردباد عظیم به عمق ظلمات هدایت کنند. در آخر از راهنمای عزیزم خانم آرزو خلجی و از راهنمای گران‌قدر مسافرم آقای عباس آقایی تشکر می‌کنم و همچنین از آقای مهندس و خانواده‌ی محترمشان بابت زحماتشان و بستری که فراهم کردند تا مسافر من و امثال ایشان به درمان و رهایی برسند و من نیز به حال خوش و رهایی برسم، سپاسگزارم.

 

تهیه گزارش: همسفر صدیقه
عکاس: همسفر لیلا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .