English Version
English

لژیون محیط زیست در اردوی شانزدهم

لژیون محیط زیست در اردوی شانزدهم

لژیون محیط زیست یکی از قسمت‌های حیاتی اردوی کنگره 60 است، چرا که حفظ و نگهداری از محیط‌زیست همواره از دغدغه‌های اصلی کنگره 60 بوده که در این راستا آموزش‌های فراوان و البته اقداماتی فراوانی نیز صورت گرفته است، اردوی بلده نیز از این قاعده مستثنی نیست بلکه گامی بزرگ در راستای احقاق این هدف مقدس می‌باشد. آقای محمد علیرضایی، اردوبان دوست‌داشتنی کنگره 60 که در سال‌های گذشته اکثرا در این قسمت فعالیت کرده‌اند، در مورد این لژیون و حس و حال خودشان از اردوی شانزدهم می‌گویند...

آقا محمد خودتان را معرفی و اعلام سفر می کنید؟

سلام دوستان محمد هستم مسافر. آخرین انتی ایکس مصرفی تریاک، روش درما ن DST، داروی درمان اوپیوم، رشته ورزشی شنا و والیبال، با راهنمایی آقای علی خدامی، رهایی 7 سال و 7 روز.

 

در حاضر در کدام نمایندگی لژیون دارید؟

 نمایندگی قم

 

الان چندمین سال است که در اردو شرکت کردید و چند دوره است که اردوبان و کمک اردوبان هستید؟

هشت دوره در اردوهای کنگره شرکت کرده ام و دو دوره است که در ضمینه اردوبان و دو دوره هم کمک اردوبان فعالیت دارم.

 

امسال مسئول گروه محیط زیست هستید، سال گذشته چه مسئولیتی داشتید؟

در این هشت سال یک سال فقط مسئول تدارکات و یک سال هم هیزم بودم و بقیه سال ها را به عنوان مسئول محیط زیست فعالیت و افتخار خدمت داشتم.

 

در گروه محیط زیست چه فعالیت هایی انجام می شود؟

در این گروه همان طور که از اسمش پیداست تمیز نگه داشتن و حفاظت از محیط زیستی است که این چند روز در آن زندگی میکنیم. شستن ظرف‌ها و جمع آوری زباله‌ها از جمله این کارهاست. از آن گذشته مراقب هستیم به طبیعت اردوگاه آسیبی نرسد.

چرا متقاضی برای پیوستن به این گروه کم است؟

سخت بودن کار یک طرف، ولی افراد از لذتی که در این کار است بی خبر هستند؛ یعنی دقیقا همان چیزی که قبل از ورود به کار فکر می کنیم کار سختی است. ولی زمانی که به کار قدم می‌گذاریم، با اولین ظرفی که می شوریم یا اولین زباله ای که از روی زمین برمی داریم، می بینیم چه لذت و انرژی در این کار است و چه حس خوبی به انسان می دهد.

 

به گمانم این لژیون یکی از شادترین گروه‌های اردوگاه است، درست است؟

بله، دقیقا این گروه یکی از شادترین گروه هاست چون بچه  ها خیلی باید با یکدیگر هم دل باشند که البته این موضوع بین تمام بچه های کنگره حاکم است، چون تمام دوستان یک آموزش را می‌گیرند.

 

در انتخاب این گروه یا مسئولیت، معیار شما چیست؟

 حقیقت موضوع را بخواهید همه گروه ها برای من لذتبخش است. ولی انتخاب دست ما نیست که کدام گروه را انتخاب کنیم و مسئولین اردو هستند که انتخاب می کنند که در کدام گروه قرار بگیرید. ولی خیلی خوشحال هستم که در این گروه قرار گرفته ام. گویی هر کسی به هر گروهی هدایت می شود یکی در قسمت ناهار، یکی در ... من از این گروهی که هستم خیلی راضی هستم و اگر به دوره اول هم برگردم خودم گروه محیط زیست را انتخاب می کنم.

در حاضر چند نفر در گروه شما فعالیت دارند؟

قرار بود 45 نفر باشیم ولی بخاطر کم بودن متقاضی با 20 نفر شروع کردیم و البته از گروه های دیگر افرادی به ما اضافه شدند و الان حدود 36 نفر هستیم.

 

چه کارهایی که در طول روز انجام میدهید؟

ظرف های غذا را می شوریم، زباله های کف اردوگاه را جمع آوری می کنیم و در روز آخر تمام گروه ها اضافه شده و وسایل را جمع آوری کرده و اردوگاه را برای آخرین بار تمیز می کنیم.

 

چه حسی از محیط زیست و بودن در آن می گیرید و دارید؟

وقتی کسی در محیط زیست خدمت می کند، وقتی زباله ای را از روی زمین جمع می کند، وقتی به محیط زیست احترام می گذارد، یه حس و حال خیلی خوبی به انسان دست می دهد. به نوعی از طبیعت الگو می گیرد و اینکه طبیعت چقدر برای ما مفید و با فایده است، در صورتی شاید خیلی ها جز ضرر زدن به طبیعت کار دیگری انجام نمی دهند. خداروشکر این لحظات خیلی زیبا و قشنگ و تکرار نشدنی هستند و مخصوصا لحظاتی که در کنار بچه های کنگره هستیم.

آیا آخرین باری را که به طبیعت آسیبی رساندید یا زباله ای روی زمین انداختید را به خاطر می آوردید؟

نه بخاطر ندارم؛ به صورتی که حتی دیشب نخ دندانی را که استفاده کرده بودم را داخل سطل زباله انداختم، و باعث  تمام این ها آموزش های کنگره است که توانسته روی من تاثیر گذاشته و من را عوض کند.

 

لطفا مقداری هم از اردویی که در آن قرار داریم صحبت کنید؟

اردو مکانی است که یک هفته آموزش در آن برابری می کند با یکسال آموزش در بیرون؛ چون جایی است که آن چیزی را که آموزش گرفته ای را باید در اینجا به صورت کاربردی درآوده و عملی کنید. یعنی اینجا محل امتحان است. خیلی از گره های من در اردو باز شد. خیلی از مسائلی که من در اجتماع بیرون نمی توانستم یاد بگیرم را در یک اجتماع یک هفته ای شبانه روزی از بچه های کنگره و کنگره آموزش دیدم و یاد گرفتم.

حرف آخر:

در آخر از خداوند، از آقای مهندس و خانواده محترمشان و از آموزش های کنگره بسیار سپاس گذارم.

تهیه گزارش : لژیون خبری اردوای آموزشی تفریحی کنگره 60
عکاسان: مهرداد - اهورا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .