English Version
English

سخنان دیدبانان اردو در شروع فستیوال شانزدهمین اردوی سرارسری کنگره 60

سخنان دیدبانان اردو در شروع فستیوال شانزدهمین اردوی سرارسری کنگره 60

فستیوال یکی از بخش‌های مهم در اردوی کنگره 60 است که هر ساله در میان شور و شادی و هیجان فراوان اعضای اردو برگزار می‌گردد. امسال فستیوال به صورت رسمی با پخش آوای کنگره و صحبت‌های دیدبانان اردو آغاز گردید که این خود گویای اهمیت این بخش از اردو است. نظر شما را به سخنان دیدبانان اردو در شروع فستیوال شانزدهمین اردوی سالیانه کنگره 60 جلب می‌نماییم.

 

 

آقای امین دژاکام

اگر ما به باغی که داریم مرتب نظارت و رسیدگی نکنیم، یواش یواش پیوند های محبت سست تر می شود و جای آنها را چیزهای دیگری می گیرد که آفت های در باغ هستند و آن باغ دیگر محصولی نمی دهد. بنابراین خیلی لازم و ضروری است که در فستیوال کنگره که شامل قسمت های مختلف هنری می شود، بتوانیم گره های خودمان را باز کنیم و بتوانیم توانایی های بیشتری پیدا بکنیم. این است که در لحن و نگاه و برخوردمان دقیقا مثل جلسات کنگره و لژیون ها برخورد بکنیم تا بتوانیم یک محیط بسیار خوبی داشته باشیم و از بودن در کنار همدیگر بتوانیم لذت و انرژی بگیریم. مرسی که به صحبت های من گوش کردید.

 

آقای غلی خدامی

بهترین لحظات عمر و بهترین فضا را در این مکان کنار هم در حال گذراندن هستیم. به هر حال ما کنگره شصتی هستیم و اینجا هم کنگره 60 است و تمام حرمت های کنگره 60 به اضافه آن هنر و محیط هنری می طلبد اینجا باید حکمفرما باشد. به هر حال چیزی که ما به ذهمان می رسید را گفتیم ولی بعضی از بچه توجیه نبودند و اهمیت مسئله را درک نمی کردند به هر حال شاید این حس بوجود بیاید که گویی که ما الان از کنگره 60 خارج شده ایم ولی نه اینجوری نیست و ما الان در کنگره 60 هستیم و تمام حرمت های کنگره 60 به قوت خودش باقی است و حتی بیشتر چون اگر اینجا و در این محیط خدایی نکرده اگر مسئله ای پیش بیاید تمام لذتی که می بریم و تمام هزینه ای که شده است و انرژی که برای این کار صرف شده است به هدر می رود به هر حال فستیوال هنری کنگره چیز کمی نیست و خیلی برای فستیوال باید احترام قائل باشیم، برای بچه هایی که اینجا می آیند و هنر نمایی می کنند و حتی کسانی که حرکات موزون را انجام می دهند، کسانی که تقلید صدا می کنند و هر برنامه ای که در فستیوال داریم و هنرمند. همه ما می دانیم جامعه هنری یک رکن بسیار اساسی دارد و آن مسئله احترام، حرمت و ادبی است که برای آن باید قائل باشند. به هر حال وقتی که بچه ها برای هنرنمایی به اینجا می آیند و کاری را انجام میدهند واقعا بی انصافی است که بخواهیم بی احترامی کنیم و بی انصافی است که خدایی نکرده با کلماتی زشت و ناپسند به تمسخر بگیریم. به هر حال بچه هایی که توجیه نبودند متوجه باشند که این فستیوال رسمی است و شروعی است برای کارهای هنری آینده کنگره 60 و ما کسانی هستیم که به نوعی آن خشت های اول را می گذاریم و سعی کنیم که محیطی آکنده از احترام و محبت داشته باشیم تا بیشترین لذت را از آن ببریم. از اینکه صحبت های من گوش دادید متشکرم.

 

آقای احمد حکیمی

عصر به این موضوع فکر می کردم که چقدر این چهار روز زود گذشت. خیلی قلیل و اندک هستند کسانی که این چهار روز بسیار سخت گذشته باشد آن افرادی که مسئولیتی داشتند و خدمتی را انجام می دادند و به درستی انجام دادند لذت این چند روز را بردند و به نظر آنها خیلی زود گذشت. آقای مهندس در سی دی اخیرشون فرمودند " خود، خانواده و جامعه" حالا در فضایی قرار گرفته ایم که الان مال خود است، مگر قرار نیست در حال زندگی کنیم، به محض اینکه از بلده به سمت مکان اردو که آمدیم من گوشی خودم را خاموش کردم، من هم مثل شما زندگی دارم، من هم مثل شما خانواده دارم ولی گوشی خودم را خاموش کردم که یک هفته برای خودم باشم و این کارهایی که انجام میشود را من یک مقداری متوجه نمی شوم. قصدم این نیست که بگویم خانواده را رها کنید اما آیا ما کی باید به بخش خودمان بپردازیم؟ آن وقت اینجاست و الان. اگر این موضوع را در نظر بگیریم می توانیم بهترین لذت را ببریم، اینکه صبح در این فضا بیدار می شویم، مسئولیتمان را به اجرا می گذاریم و انجام می دهیم و بعد استراحت و بازی می کنیم و این بالاترین لذت است. افرادی که یک مقداری این مسائل سختشان است و شانه خالی می کنند در آخر که از اینجا می روند با خستگی خواهند رفت اما افرادی که خدمت می کنند و مسئولیت خودشان را به انجام می رسانند با خستگی نخواهند رفت بلکه با دلتنگی تا سال بعد از اینجا خواهند رفت و این افراد از این فضا خیلی استفاده کرده و لذت آن را برده اند. امیدوارم این دو روز آینده هم به همه ما خوش بگذرد که تا الان گذشته. ممنون از اینکه به صحبت های من توجه کردید.

 

تهیه گزارش : لژیون خبری اردوای آموزشی تفریحی کنگره 60

عکاسان: مهرداد - اهورا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .