English Version
English

درمان اعتیاد و تأثیر آن روی زندگی

درمان اعتیاد و تأثیر آن روی زندگی

ما با درمان اعتیاد و رهایی چه چیزی را از دست می‌دهیم و چه چیزی را به دست می‌آوریم؟

وقتی فرد با مواد مخدر ترکیب می‌شود، میگوییم اعتیاد دارد و این مقوله سبب می‌شود تا فرد به‌تدریج داشته‌هایش را از دست دهد.

شخص مصرف‌کننده در این دوران زیبایی‌ها، شادی‌ها، موفقیت‌ها و هر چیز که دارد از دست می‌دهد، حتی ممکن است در بعضی از موارد، خانه و خانواده خود را که سال‌ها برای تشکیل آن تلاش کرده نابود کند؛ ولی با اصرار به حرکت خود ادامه می‌دهد در جهت تاریکی‌ها تا کاملاً غرق شود و به‌قول‌معروف به ته خط برسد.

فردی که به ‌وسیله اعتیاد همه‌چیز خود را از دست می‌دهد، باید در نظر داشت که این تمام ‌بهای اعتیاد نیست؛ بلکه باعث عدم حرکت در مسیر، رشد و توسعه می‌شود و پس از مدتی به سکون درخواهد آمد و میدانیم که اگر موجود زنده ای درحرکت نباشد، مانند یک آب در گودال می‌گندد.

انسانی که خاموش باشد، تلاش نکند و برای جامعه مفید نباشد، ضعیف خواهد شد و ما میدانیم که حق انسان ضعیف پای مال است، همچنین در بسیاری از موارد در زندگی خود حتی نمی‌تواند از ساده‌ترین حقوق خود دفاع کند.

اما با حرکت به سمت نیکی و روشنایی چه چیزی را به دست می‌آوریم؟

واضح است که شخص مصرف کننده زمانی که حرکت خود را آغاز کرد، دیگر یک مسافر محسوب می‌شود و دیگر کلمه معتاد که بار معنایی بدی دارد، وجود نخواهد داشت. حرکت ادامه دارد تا شخص تمام چیزهایی که در دوران تاریکی ازدست‌داده، دوباره پس بگیرد و بتواند از حق‌وحقوق خود دفاع کند. همچنین می‌تواند بازیابی جسم و روان را مشاهده کند که روزبه‌روز چقدر پیشرفت خواهد کرد.

اکنون کانون گرم خانواده، دوستی‌ها و محبت را می‌توان بازیابد و پس از رهایی به راه حق ادامه دهد تا باگذشت زمان بیشتر با خود آشنا شود. با عبور کردن از این مرحله می‌توان انسانی مسئول باشد و به جامعه خدمت کند، حتی احساس مسئولیت در مقابل یک درخت و نگهداری از محیط پیرامون خود تا شهر تمیزی داشته باشد.

اگر در صورت رهایی کار را تمام‌شده فرض کنیم، نشانگر آن است که به درمان نرسیده‌ایم. درنتیجه باید لحظه‌به‌لحظه برای اصلاح خود تلاش کنیم.

 

نویسنده: مسافر ناصر رهجوی آقای بابک فرنقی
تایپ و ویراستاری : مسافر سپهر
نگارنده: مسافر احمد
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .