English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی بهشهر

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی بهشهر

جلسه هشتم از دور هشتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره 60 نمایندگی بهشهر روزهای پنج‌شنبه با استادی راهنمای محترم آقا محمود  و نگهبانی مسافر عبدالله و دبیری مسافر احمدرضا با دستور جلسه کار، تحصیل، قدرت در مورخ 95/04/31 رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

 


خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر که یک‌بار دیگر این فرصت داده‌شده تا خدمت نمایم. در ابتدا استاد از همه مسافران و همسفران سؤال کردند چه کسانی سی دی این دستور جلسه را گوش‌داده‌اند؟ سپس استاد فرمودند، هدف از آمدن به کنگره چیست؟ زمانی که سی‌دی‌ها را گوش نمی‌دهیم یعنی نمی‌دانم برای چه به کنگره می‌آیم، بزرگ‌ترین سؤال بیماری اعتیاد است که همه ما به خاطر آن به کنگره می‌آییم. نمی‌دانیم چه‌کاری انجام دهیم، همه ما با آن دانش قبلی که نسبت به بیماری اعتیاد داشتیم، نتوانستیم بیماری خود را درمان کنیم، چون برای بیماری اعتیاد نیاز به دانش جدید داریم و تا زمانی که دانش جدید نباشد امکان ندارد با همان دانش قبلی خود به درمان برسیم.

مسافر در کنگره یعنی چه؟ مسافر یعنی کسی که دائماً در حال حرکت است و مدام باید آموزش بگیرد، زمانی که آموزش‌ها قطع شود، از همان لحظه دیگر مسافر نیستیم، مسافر یک صفت است که با ورود به کنگره به یک مصرف‌کننده داده می‌شود، حال زمانی که من سی دی گوش نمی‌کنم به‌جرئت می‌توانم بگویم، واژه مسافر از من گرفته می‌شود، یعنی از همان لحظه‌ای که آموزش قطع شود من می‌شوم همان فرد مصرف‌کننده، چه در سفر اول باشم، چه در سفر دوم. آموزش باید دائماً ادامه داشته باشد. همه ما در کنگره 60 در حال تحصیل هستیم و کنگره 60 دانشگاه تخصصی اعتیاد است، ما در کنگره 60 نیاز به هیچ علمی نداریم و هر آنچه بخواهیم در کنگره وجود دارد و نیازی به این نداریم که شخصی از بیرون بیاید و چیزی را به ما آموزش بدهد.

اگر بخواهیم بیماری اعتیاد را درمان کنیم باید آموزش بگیریم وگرنه همان مصرف‌کننده هستم، مصرف‌کننده فقط مصرف‌کننده مواد مخدر نیست، مصرف‌کننده یعنی من از تمام آنچه در هستی وجود دارد استفاده می‌کنم ولی هیچ خدمتی به هستی انجام نمی‌دهم. مصرف‌کننده یعنی اینکه من در کنگره از تمام امکانات: صندلی، علم، مکان آن استفاده می‌برم اما هیچ خدمتی انجام نمی‌دهم، چون سی‌دی‌ها را گوش ندادم و آموزشی ندیدم که بتوانم خدمت کنم. خدمت کردن در کنگره بسیار راحت نیست باید همراه با آموزش باشد. سفر دوم شروعی دیگر است کسانی که به سفر دوم می‌رسند اگر در جایگاه‌های خدمتی قرار نگیرند یعنی برای آنچه به دست آورده‌اند ارزش قائل نشوند،  درمان آن‌ها کامل نشده است. سفر دوم خیلی مهم‌تر از سفر اول است.

ما در کنگره 60 در حال تحصیل کردن هستیم و این دستور جلسه، کار، تحصیل، قدرت است و می‌توان گفت همان تفکر، تجربه، آموزش می‌باشد. شما آموزش می‌گیرد و در قسمت کار به قدرت مارسید و این برای تحصیل هم هست. کنگره 60 می‌گوید: فردی که در حال سفر کردن است، اولویت با درمان است، همان‌طور که در کتاب 60 درجه هم گفته‌شده است فردی که در کنگره در حال درمان است هم‌زمان می‌تواند دو کار را انجام دهد، هم به سفر خود ادامه دهد و هم اینکه می‌تواند کار کند و این دو کار را می‌تواند باهم انجام دهد.

استاد در ادامه فرمودند: ما گاهی فراموش می‌کنیم که از کجا شروع کردیم و در چه وضعیتی قرار داشتیم، اگر یادمان نرود می‌توانیم راحت خدمت کنیم. خدمت ما در این نمایندگی خیلی ضعیف است، این یعنی سطح آموزشی پایینی داریم، خدمت حتماً نباید در جایگاه کمک راهنمای و مرزبانی باشد، یک صندلی جابجا کردن هم خودش خدمت است تا زمانی که خدمت نکنیم، نمی‌توانیم جایگاه خود را تغییر دهیم.

اگر درست آموزش بگیریم و قدرتمند می‌شویم و در ادامه  قدرت خود را به انجام عمل برسانیم، قدرتمند شدن یعنی اینکه قوی شویم تا از ما سوءاستفاده نشود، قبل از کنگره همه ما مصرف‌کننده‌ای ضعیفی بودیم که مدام از ما سوءاستفاده می‌کردند، اما در اینجا تفکر ما تغییر کرده و آموزش می‌گریم و دیگرکسی نمی‌تواند از ما سوءاستفاده نماید، لااقل مافیای مواد مخدر نمی‌تواند کاری انجام دهد.

ما در ایام ماه مبارک رمضان کل مبلغ جمع‌آوری‌شده از بچه‌ها پنج میلیون و نهصد و پنجاه‌هزار تومان بوده است حال برای هر فرد در کل ماه مبارک رمضان مبلغ 90 هزار تومان هزینه شده است یعنی باید حدود 15 میلیون پول جمع‌آوری می‌شد، ما دو میلیون و نهصد هزار تومان  هزینه کردیم و بقیه آن را هم به شعبه مرکزی فرستادیم، اگر خدمت و کمک بعضی از بچه‌ها نبود ما نمی‌توانستیم پولی را ذخیره کنیم و جزء شعبات ضیف بودیم. همان‌طور که آقای مهندس هم عنوان کردند، شعباتی که ضعیف باشند ابتدا لژیون‌ها در آن شعبه جمع‌آوری می‌شود، سپس زمین آنجا فروخته می‌شود و به شعبه مرکزی فرستاده می‌شود. در هفته گذشته هم که با آقای مهندس و آقای سلامی صحبت کردم ایشان عنوان کردند تا زمانی که خودتان هیچ حرکتی نکنید ما نمی‌توانیم برای شما کاری انجام دهیم.

در ابتدای تأسیس شعبه با تعداد کمی که داشتیم توانستیم شعبه را با همکاری یکدیگر به این مرحله برسانیم، مهم به دست آوردن نیست، باید آنچه را که داریم بتوانیم حفظ کنیم تا آموزش نگیریم نمی‌توانیم  آنچه داریم را حفظ کنیم.

هفته آینده جهت ساخت‌وساز اینجا گل‌ریزان داریم باید تک‌تک افراد نقش ایفا کنند تا خودبه‌خود همه کارها انجام شود امیدوارم گل‌ریزان خوبی داشته باشیم و در این زمینه بتوانیم با همکاری یکدیگر موفق شویم.

http://up.c60.ir/repository/9080/665z_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6%DB%B0%DB%B7%DB%B2%DB%B1_%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B9%DB%B4%DB%B3.jpg

 

تهیه گزارش: مسافر مهدی مرندی
منبع: نمایندگی بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .