English Version
English

کارگاه آموزشی نمایندگی کرج با استادی سرکار خانم آنی کماندار

کارگاه آموزشی نمایندگی کرج با استادی سرکار خانم آنی کماندار

دوازدهمین جلسه از دور بیست و پنجم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 نمایندگی کرج ویژه همسفران با دستور جلسه"وادی یازدهم و تأثیر آن روی من" با استادی "خانم آنی کماندار" نگهبانی "خانم خاطره" و دبیری "خانم فرشته" در روز چهارشنبه مورخ 95/4/30 رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

وادی یازدهم می‌گوید رودهای خروشان و چشمه‌های جوشان به بحر و اقیانوس می‌رسند. اگر کتاب وادی‌ها را مطالعه کرده باشید داستان به این صورت شروع می‌شود: زمانی که خداوند انسان را خلق کرد به تمام فرشتگان دستور داد که به انسان سجده کنند، همه سجده کردند غیر از ابلیس، پاسخ ابلیس این بود که من سجده نمی‌کنم، به خاطر اینکه من در ماهیت از انسان بالاتر هستم.

خداوند به ابلیس گفت: من به تو فرصت می‌دهم و ابلیس به خداوند گفت: که من ثابت می‌کنم و بسیاری از انسان‌ها را فریب می‌دهم. خداوند گفت: انسان‌هایی که به من ایمان‌دارند و صبر دارند و انسان‌های دیگر را به صبر و محبت تشویق می‌کنند را تو نمی‌توانی فریب دهی. وقتی انسان در روز الست خلق شد بعد وارد زمین می‌شود. برای اینکه انسان‌ها بتوانند در صلح و آرامش باشند خداوند یکسری قوانین الهی را به انسان‌ها منتقل کرد.

نیروهای اهریمنی گفتند: ما باید انسان‌ها را فریب دهیم ولی نمی‌توانیم قوانین الهی را از بین ببریم ولی می‌توانیم آن‌ها را مخدوش کنیم، چون تعادل قانون است و افراط‌ و تفریط کار ماست.

اگر وقایع تاریخی را نگاه کنیم انسان‌ها وقتی وارد زمین شدند کم‌کم شروع به جنگ و خونریزی کردند. حمله اسکندر به انسان‌ها به خاطر قدرت، حرص، کشورگشایی، لذت‌جویی و جایگاه بود. در جنگ جهانی، هیتلر باعث مرگ 20 میلیون انسان در زمین شد.

این به این خاطر بود که ابلیس وقتی وارد زمین شد گفت که من در ماهیت از همه انسان‌ها بالاتر هستم و این بیماری خود را به یکسری از انسان‌ها منتقل کرد؛ و این‌زمانی است که ما انسان‌ها فکر می‌کنیم که از دیگران برتر هستیم و این سرآغاز کبر است. کبر یعنی خودبرتربینی و تنها خصلتی که مخصوص خداوند است و ما انسان‌ها نمی‌توانیم داشته باشیم همین خصلت اکبر بودن است.

 قوانین الهی میگویند: دروغ نگویید، رشوه نخورید، دزدی نکنید، ربا نخورید، عیب‌جوی طعنه‌زن مباش، به مردم گمان بد مبر و ... همه این‌ها را ما بلد هستیم ولی در عمل خیلی از ما آن‌ها را اجرا نمی‌کنیم و این نقض فرمان است و ما فکر می‌کنیم کسی که آدم می‌کشد نقض فرمان کرده است. وقتی ما بچه بودیم به ما می‌گفتند: اگر کار خوب کنید ثواب دارد و اگر کار بد کنید گناه است ولی صرف‌نظر از ثواب و گناهش برای این باید قوانین را رعایت کنیم که بتوانیم در صلح و آرامش باشیم. ممکنه یک نفر شیشه بفروشد و از این راه خیلی پولدار شود ولی عاقبتش این است که آن فرد را دستگیر کرده و اعدامش می‌کنند.

صحبت دیگر این است که می‌گوید رودهای خروشان و چشمه‌های جوشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند، حال این رودهای خروشان و چشمه‌های جوشان چه هستند؟ تمثیل ما انسان‌ها هستند، برای اینکه شخصی بتواند چشمه جوشان و رود خروشان شود باید یکسری ویژگی‌ها داشته باشد: 

1- باید منبع ذخیره آب داشته باشد.

2- باید اختلاف سطح داشته باشد تا انرژی پتانسیل ایجاد شود.

ما انسان‌ها هم برای تبدیل‌شدن به چشمه جوشان و رود خروشان باید دو ویژگی داشته باشیم، منبع ذخیره آب ما اطلاعات درست ماست. پس برای اینکه زندگی ما تغییر کند باید آموزش ببینیم و اطلاعات درست به ما انتقال داده شود تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم، دوم باید انرژی پتانسیل در ما ذخیره شود، اما چطوری؟

وقتی یک انسان کار درست انجام می‌دهد، برای مثال وقتی کار پیدا می‌کند و یا دانشگاه قبول می‌شود پتانسیل انرژی در او ذخیره می‌شود و باعث خوشحالی او می‌شود و از این انرژی برای ادامه حرکت استفاده می‌کند.

مسئله بعدی این است که ما آدم‌ها مدام به آینده فکر می‌کنیم، درست است که انسان باید به فکر آینده باشد و برای آینده خود هدف داشته باشد ولی این نیست که حال را برای آینده خود نابود کنیم. انسان موجودی است کمال‌گرا و هرچقدر هم که داشته باشد دوست دارد بیشتر داشته باشد. اشکال ندارد که ما ثروتمند نیستیم ولی اگر نگاه کنیم خداوند چیزهای زیادی به ما داده که ما اصلاً آن‌ها را نمی‌بینیم و همش در غم و اندوه و افسردگی هستیم و حرص زندگی دیگران را می‌خوریم. سلامتی داریم و قدرش را نمی‌دانیم و وقتی از دستش دادیم حسرت آن را می‌خوریم.

اگر نگاه کنیم خداوند خیلی چیزها به ما داده که اگر شاکر آن‌ها باشیم همان‌ها به ما کمک می‌کنند که بتوانیم مشکلات زندگی خود را حل کنیم؛شکر نعمت، نعمتت افزون کند.

نگارش و عکس: همسفر لیلا
منبع: نمایندگی کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .