English Version
English

رهایی رسالت کنگره 60 ، وطیفه من...

رهایی رسالت کنگره 60 ، وطیفه من...

بدون شک هر ساختار و سیستمی برای این‌که بتواند ادامه حیات دهد بایستی همواره دو موضوع اساسی را مدنظر قرار داده و در راستای آن تلاش فراوان نماید، آن دو موضوع عبارت است از:

1 -  موضوع مالی

2 - موضوع علمی و آموزشی.

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 ارگان مردم‌نهاد نوپای درمانی-آموزشی در مقوله درمان اعتیاد است که وجه تمایزی بسیار واضح با سایر ارگان‌های فعال در این زمینه دارد و آن‌هم دو مؤلفه درمان و آموزش می‌باشد. ازاین‌رو درون سیستم کنگره امر آموزش دادن و آموزش گرفتن به‌صورت مداوم جریان دارد. برای آموزش مطلوب و بازدهی مناسب آن لازم و ضروری است که آخرین متدهای آموزشی بهره‌گیری بهینه نماییم و در کنار آن برای همسو بودن و جا نماندن از قافله شتابان دانش در شاخه‌های مختلف ازجمله علوم پزشکی و علوم انسانی از سازوکار مناسبی سود ببریم.

این دو عامل نیازمند بستری مناسب برای اجرایی شدن هستند، ازجمله داشتن مکانی مناسب و فراخور این فعالیت، ابزار کاربردی و آموزشی و نیروی انسانی مجرب و متخصص الزامی است تا انتقال و مبادله دانش صورت پذیرد و آموزش‌های کنگره 60 نیز تداوم پیدا کند از طرفی تمام این برنامه‌ها به مرحله اجرا نخواهند رسید مگر اینکه از پایه‌های مالی خوب و مستحکمی برخوردار باشیم. استحکام پایه‌های مالی بر دوش ماست و خودمان مقرر است این پایه‌ها را تقویت نماییم، بدون این‌که به هیچ وزارت، نهاد، سازمان دولتی و غیردولتی وابستگی داشته باشیم.

ضعف ما در تقویت پایه‌های مالی باعث خواهد شد در انجام رسالت خود با مشکل مواجه شویم و در کنار آن نتوانیم تجربه و دانش کنگره را در اختیار دیگران قرار دهیم. توانمندی ما در مسائل مالی باعث می‌شود امکانات آموزشی و ابزار موردنیاز در اختیار ما قرار گیرد به تولید علم خواهیم پرداخت و راه را برای پویندگان حقیقت هموار خواهیم نمود.

حال باید به این موضوع پرداخت که ما مسافرین چه نقشی در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره 60 بر دوش داریم؟

باید به مقایسه‌ای اجمالی بپردازیم؛ بین زمان مصرف و حضور در تاریکی‌ها با وضعیت کنونی ما که از بند اهریمن رها هستیم و از تاریکی‌ها نجات پیداکرده‌ایم و به حیات وزندگی بازگشته‌ایم. نتیجه کاملاً واضح خواهد بود که کنگره در قبال من به رسالت عظیم خود جامه عمل پوشانده است و بر ما وظیفه است که قدردان این نعمت باشیم. ما به‌عنوان عضوی از خانواده عظیم کنگره 60 با توجه به استطاعت مالی خود، یاری‌رسان ساختاری باشیم که خود جزئی از آن هستیم. حمایت از سبد قانون 11، حمایت و پشتیبانی از حساب خرید زمین کنگره 60 و همیاری در مناسبت‌های مختلف کنگره و... که قطعاً منافع و بهره این فعالیت در مرحله اول به خودمان و در ادامه به آیندگان بازخواهد گشت.

درزمینهٔ های علمی نیز بهره‌گیری درست از علوم کنگره (تحقیق و پژوهش‌های علمی آموزشی)، به‌روز شدن و بالا بردن سطح علمی خود و انتقال به دیگران جزئی از حمایت ما از استحکام پایه‌های علمی کنگره می‌باشد.

انشالله در سال جاری که مقرر گشته آکادمی و مرکز علمی کنگره 60 تأسیس گردد همگی بتوانیم در این امر به‌صورت مالی، علمی و معنوی سهیم باشیم. به یاد داشته باشیم دانه‌دانه است غله در انبار...

پیروز و سربلند باشید. کمک راهنما ایرج ورمزیار

تایپ:مسافرامیررضایی

منبع:نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .