English Version
English

دنیای درون با کتاب 60 درجه

دنیای درون با کتاب 60 درجه

وقتی قدم به مکان ناآشنایی می‌گذاریم بی‌شک راه را گم می‌کنیم و نمی‌دانیم به کجا و چگونه باید برویم سرگردان می‌شویم و اینجاست که از کسی که راه را بلد است کمک می‌گیریم و کسی که بوی آن مکان است و سال‌ها در آنجا زندگی کرده خیلی خوب می‌تواند ما را راهنمایی و کمک کند.

ما در طول زندگی در هر موضوع و مسئله‌ای نیاز به کسی یا چیزی داریم که به ما در آن مسیر آگاهی و اطلاعاتی دهد و ندانسته راهی را آغاز کردن و ندانستن عواقب آن  ما را به بمب بست خواهد رساند.

اعتیاد ازجمله مشکلات و بیماری بود که انسان‌های زیادی را قربانی کرد. چه بسیار مصرف‌کنندگانی که به خاطر ندانستن راه  در کویر سیاه اعتیاد نابود شدند و کسی نتوانست دست آن‌ها را بگیرد. چه خانواده‌هایی که هر چه تلاش  کردند موفق نشدند عزیزانشان را از چنگال دیو سیاه  اعتیاد رهایی بخشند و چه بسیار  همسرانی که چون می‌دانستند اعتیاد درمان ندارد آهنگ طلاق و جدایی سر دادند.

همه ما همسفران و خانواده‌ها تنها چیزی که می‌دانستیم این بود که به آن‌ها می‌گفتیم: مواد بد است ، بزار کنار ، برو ترک کن ، تو اراده نداری و ... حتی خودمان  هم به ترک کردنشان امید نداشتیم . رفتند ترک کردند ،.. ولی به کجا رسیدند

من هم از این دسته بودم کاری بلد نبودم جز غر زدن ، تهدید کردن و..

تا اینکه یک ناجی پیدا شد

کنگره با مهم‌ترین منبع آموزشی: کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر.

کتابی که مرا دگرگون کرد، کتابی که هر کس به فراخور حالش می‌تواند از آن بهره بگیرد کتابی که پیچیده‌ترین مشکلات درمان اعتیاد اعم از جسم و روان و جهان‌بینی را خیلی ساده و درعین‌حال به‌صورت علمی بیان می‌کند و تحقیقی است مستند در مورد صورت‌مسئله اعتیاد.

جناب مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره 60 نویسنده‌ی این کتاب هستند و چه کسی بهتر از خود او می‌توانست این کتاب را به این زیبایی و نظم  و ترتیب به نگارش درآورد.

شخصی که خود 17 سال مصرف‌کننده مواد مخدر بودند و باپوست و گوشت و استخوان تمامی سختی‌های این بیماری را درک کرده بودند و حال با ابداع روش دی اس تی و باز کردن گره اعتیاد خود تصمیم گرفتند به دیگر افراد نیز کمک و یاری برسانند ایشان از اعماق وجود و با تمام صداقت شروع به نوشتن این کتاب نمودند.

پس این کتاب تنها حرف و سخن  نیست الگویی است کامل و قابل‌لمس برای درمان بیماری اعتیاد.

آینه ایست تمام‌نما از تجربه‌ها ، آموخته‌ها و دانستنی‌های جناب مهندس که با رنج فراوان و چون هدیه‌ای گران‌بها در دستان ماست

این کتاب  یک سفر کامل و جامع است و داستان واقعی سفر ایشان از ابتدا تا انتها بسیار زیبا در آن نوشته‌شده است.

سختی‌ها و دشواری‌های سفر ، پیام‌ها و مطالبی که مربوط به استادان جناب مهندس هستند، تمثیلات زیبایی همچون عبور از یخبندان- درخت پوسیده- نبرد درون و... که درک مطالب آن را بسیار ساده و آسان کرده و... و هر بار که این کتاب را می‌خوانی بیشتر پی به عظمتش می‌بری و مسائل جدیدی را کشف می‌کنی.

وادی‌های کنگره که در این کتاب به‌عنوان قوانین می‌شناسیم در کنار سخنان استادان بزرگوار و سفر جناب مهندس و راه و روش حرکت و تصاویر کتاب طراوت و تازگی به جان ما می‌دهد و باعث باز شدن گره از زندگی ما می‌شوند

قواعد و قوانین استوار این کتاب هرگز کهنه نمی‌شوند و هر وقت آن را باز می‌کنیم  عطر تازه به مشاممان می‌رسد

تصاویر این کتاب  هرکدام بیانگر چیزی است و ما را به اعماق  تفکر  فرومی‌برند گویی هرکدام در جای خودش نجات‌بخش ماست و این تصاویر درواقع  هم تصویر است و هم حقیقت.

دیدن این تصاویر کتاب کمک بسیار زیادی به ما مسافران می‌کند و امید  می‌دهند که اگر درست حرکت کنی قدم بعد به چه نقطه‌ای و به کدام تصویر خواهی رسید.

به عنوان مثال :

تصویر روی جلد :  کتاب که هم هشدار می‌دهد و هم امید که تو خود جایگاهت را مشخص می‌کنی زیرا دارای اختیار هستی  می‌توانی  به کویر خشک و سوزان و یا به دریا و زیبایی‌ها برسی.

تصویر اول کتاب : عبور  از منطقه یخبندان با آن سرما  که تا اعماق جان ما نفوذ کرده که با کوچک‌ترین حرکتی اشتباه به اعماق دره سقوط می‌کنیم و ما را به صبر و آرامش دعوت می‌کند.

تصویر شماره 3 : جرقه‌های امید را برایمان نمایان می‌کند و به ما می‌گوید اگر بخواهیم، می‌توانیم درونمان را با تمام به‌هم‌ریختگی و متروکه بودنش دوباره بازسازی کنیم.

 

یا ، تصویر زیبای غسل در صحرا :  که ما را به تفکر فرومی‌برد و با خود می‌گوییم خداوندا این من بودم؟ چقدر سیاهی و ضد ارزش که حتی شن‌ها نیز آن‌ها را قادر به پذیرش نیستند اما باز همان‌جا امید در وجودمان جوانه می‌زند تن‌پوشی سفید و آلودگی‌هایی که هر چه بودند شسته شدند و رفتند.

 

یا ، تصویر آخر ( اسکی‌بازی در برف) : دوباره همان سرمای اولیه اما زمین تا آسمان فرق  است بین تصویر و سرمای اول و این  تصویر سرما حال اسکی در برف را یاد گرفته‌ایم تصویر می‌گوید توانگر تزکیه و پالایش شوی و ضد ارزش‌ها از خود دور  کنی می‌توانی در حین داشتن تمامی سختی‌ها و مشکلات هم از زندگی لذت ببری.

 

و تصاویر دیگر که هرکدام معنا و مفهوم خاص خود رادارند.

و درهرصورت این کتاب به‌راحتی می‌تواند قفل‌های سربسته زندگی و اعتیاد را بگشاید و همه ابهام‌ها را باز و تاریکی‌ها را به نور تبدیل کند

و کتابی است که جزء معجزات است

عزیزان:

به‌هرحال برگ برگ‌های کتاب 60 درجه زیر صفر به‌سادگی  در پی هم روان نشده‌اند و حاصل تلاش فکری، علمی و عملی جناب مهندس دژاکام است  که امروز در دستان من و شماست و این کتاب قادر است و می‌تواند جوانان و اقشار زیادی از انسان‌ها را از نیستی و نابودی نجات دهد.

پس به‌جاست که قدر آن را بدانیم، آن را به‌درستی مطالعه کرده و آموزش‌های آن را کاربردی کنیم و یادمان باشد ضلع جهان‌بینی  ما با این کتاب رشد می‌کند.

 

نویسنده: همسفر طاهره

نگارنده : همسفر سولماز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .