English Version
English

نقش آموزش در رهایی ؛ گفتگو با مسافر اصغر

نقش آموزش در رهایی ؛ گفتگو با مسافر اصغر

سلام لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر، مصرف 17 سال آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک، 14 ماه سفر کردم به روش DST  با داروی OT ، رشته ورزشی فوتبال، به راهنمایی جناب آقای محمدرضا محمدی هم اکنون 6 روز است که آزاد و رها هستم.

 

از زمانی که پا به دنیای اعتیاد گذاشتید برای ما بگویید؟

زمانی که من به سمت مواد مخدر رفتم فقط یک حس کنجکاوی بود مگر نه هیچ دلیل برای مصرف مواد مخدر نداشتم، اگر هم آن لذت نشئگی را دوست داشتم همان یک سال اول بود چون انرژی کاذب می‌داد به من تا اینکه به‌مرورزمان به‌جایی ختم شد که انرژی‌ای که خودم داشتم را از من می‌گرفت فقط می‌توانستم مصرف کنم تا سر پا بایستم در این 17 سال که مصرف کردم واقعاً همه‌چیزم را از دست دادم؛ خانه، ماشین، زندگی، بارها گفتم سر لژیون اگر با کنگره آشنا نمی‌شدم معلوم نبود الآن خودم در چه حال‌وروزی بودم شاید به سمت موادهای دیگر هم کشیده می‌شدم.

اوایل که به کنگره آمدم با بدترین وضع و شرایط خیلی بدی تصمیم به درمان گرفتم، شب‌ها داخل ماشین می‌خوابیدم چون زن و بچه‌ام من را ترک کرده بودند هنوز هم بدون آن‌ها زندگی می‌کنم، خیلی تلاش و پافشاری کردم که زندگی‌ام به اینجاها کشیده نشود و هنوز هم ناامید نیستم دوباره تلاش می‌کنم.

 

چه چیزی باعث شد که شما با 48 سال سن برای درمان اعتیاد خود حرکت کنید؟

واقعاً خسته شده بودم من کارم را با 23 سال سابقه و استخدامی به خاطر اینکه نمی‌توانستم صبح به‌موقع بروم سرکار از دست دادم و خودم را بازخرید کردم یعنی این‌قدر بازی درآوردم که شرکت راضی شد که من ازآنجا بروم  اگر 2 ساعت می‌خواستم جایی بروم باید 4 ساعت می‌نشستم پای بساط خودم را درست می‌کردم چون بدون مواد توان حرکت و یا انجام کاری را نداشتم.

 

با این آگاهی که الآن از مواد مخدر دارید اگر کسی به شما پیشنهاد مصرف مواد را بدهد بازهم سمت مواد می‌روید؟

ای‌کاش این اطلاعت و آگاهی را از قبل می‌آموختم و گرفتار مواد مخدر نمی‌شدم؛ نه... اصلاً حتی شما یک درصد هم احتمال ندهید که من همچنین روزهایی را دوباره ببینم، چون این علم و آگاهی را کنگره به من اصغر داده و من طول 14 ماه سفرم هر وقت جایی که مواد مصرف می‌کردند نرفتم و اگر هم‌جایی بروم که مواد مخدر باشد سمت مواد مخدر نمی‌روم چون در کنگره آموخته‌ام که باید کارکنم.

 

به نظر شما روش درمان کنگره 60 جواب گوی همه نوع ماده مخدر هست؟

اگر کسی ایمان به کنگره 60 داشته باشد بله، در کنگره نوع مصرف اصلاً معنی ندارد فرقی نمی‌کند که شما جی مصرف می‌کردید و چقدر فقط باید در کنگره به حرف‌های راهنما گوش و عمل  کنیم.

 

چه چیز باعث رهایی شما شد؟

آموزش‌های کنگره و آن حسی که من نسبت به راهنمای خوبم جناب آقای محمدرضا محمدی داشتم از ایشان تشکر کنم بابت تمام زحماتم.

 

ممنونم آقا اصغر اگر صحبتی دارید می‌توانید بیان نمایید؟

فقط صحبت من به آن‌کسانی است که می‌خواهند مصرف مواد مخدر را شروع کنند، من 17 سال گرفتار این بودم که یک‌بار از روی کنجکاوی لب به مواد زدم می‌خواهم این را بگویم این‌قدر چیزها در اطراف ما هست که به ما لذت و انرژی بدهد چرا مواد مخدر را امتحان کنیم .... پس من رفتم تو نرو مواد مخدر جزء بدبختی چیز دیگری ندارد، چون به من هم می‌گفتند و من هم همین حرفی که تو الآن داری به من می‌زنی را گفتم؛ من حواسم هست ، من که معتاد نمی‌شوم، با یک‌بار تریاک کشیدن که مشکلی پیش نمی‌آید، اما ....

 

با تشکر از مسافر اصغر، رهجوی  مسافر محمدرضا محمدی          

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .