English Version
English

اعجازکتاب؛عبور از سرمای مطلق

اعجازکتاب؛عبور از سرمای مطلق

این دستور جلسه برای من یادآور روزهای آغازین حضورم در کنگره 60 می‌باشد، به چند سال قبل بازمی‌گردیم...

چهار شبانه‌روز بود که نخوابیده بودم حال بسیار بدی داشتم دستانم یخ‌کرده بود، بابی حوصلگی از دایی‌ام پرسیدم کجا می‌رویم؟ جوابی نداد، با خودم گفتم اگر به کمپ برویم فرار می‌کنم. در همین اوهام بودم که وارد شعبه انقلاب شدیم و بر روی تابلویی نوشته بود:«کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» از دوستی که کنار من ایستاده بود پرسیدم 60 درجه چه معنایی دارد؟ گفت:60 درجه زیر صفر یعنی سرمای واقعی، یعنی بی‌حسی، یعنی انجماد. من ناخودآگاه گفتم یعنی مثل من!

سفرم را که شروع کردم و هرچه حالم بهتر می‌شد به همان نسبت از خواندن کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر بیشتر لذت می‌بردم و ارتباط بیشتری با کتاب برقرار می‌کردم. بعد از مدتی مبهوت عظمت و زیبایی واژه‌هایی شدم که زندگی من را دچار تحول کرده بود. با خواندن هر فصل و هر بخش از کتاب حس هم ذات پنداری خاصی را تجربه می‌کردم، کلام جناب مهندس دژاکام چنان بر عمق جان من نشسته بود که گویی از ابتدا جزئی از وجود من بوده است. میان صفحات کتاب لحظات سفرم را می‌دیدم، حیرت‌آور بود اما من نیز به همراه کتاب در حال عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر بودم.

تصاویر خاصی در بخش‌هایی از کتاب وجود دارد که در هر مقطع از سفر پیامی را به من الهام می‌کرد و من نیز تصاویر را با وضعیت و احوال خودم می‌سنجیدم و غرق شور و شعف می‌شدم، زنده شدن و احیاء کالبد بی‌جانم را با تک‌تک سلول‌هایم حس می‌کردم. در پله (یک گرم بیست روز) به تصویر غسل در صحرا رسیدم و این هم‌زمانی حسی دوست‌داشتنی را در من به وجود آورد و با خودم قرار گذاشتم این‌یک ماه آخر باید وجودم را از آلودگی‌ها پاک‌کنم، حس این تصویر باعث شد با تفکر بیشتری بر روی یکی از نقاط تاریک درونم تمرکز کنم و با کمک خداوند توانستم از یکی دیگر از ضد ارزش‌های درونم را پاک‌کنم.

در اوایل 1387 تقریباً به انتهای کتاب رسیده بودم و از طرفی سفرم نیز رو به اتمام بود، تصویر اسکی در کوهستان برفی در برابرم قرارگرفته بود و زمانی که از راهنمایم از معنای این تصویر پرسیدم ایشان گفتند: این تصویر مخصوص راهنماهاست که روزی در همین برف بی‌حس و منجمد بودند ولی حالا از اسکی در همان برف‌ها لذت می‌برند. مفهوم عظیم تصویر به‌مانند جرقه‌ای بود قبولی در آزمون کمک راهنمایی و مجدد کتاب را از ابتدا شروع به خواندن کردم و با طرح سؤال آماده آزمون می‌شدم تا توانستم کمک راهنما شوم.

اکنون نیز بعد از هشت سال بازهم کتاب را می‌خوانم و از اعجاز آن حیرت‌زده می‌شوم، کتابی که مطالب آن هیچ زمان رنگ کهنگی و قدیمی بودن به خود نمی‌گیرد و در هر زمان و جایگاهی آن را که بخوانی گویی که برای اولین بار است آن را می‌خوانی.

در انتها امیدوارم کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر را هر فردی می‌خواند راه خود را بیابد و توفیق رهایی از تاریکی‌ها را پیدا کند.

کمک راهنما پیام محرابی

تایپ:مسافرامیررضایی

منبع:نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .