English Version
English

مراسم تجلیل از کمک راهنمای محترم ؛ سرکار خانم حافظی

مراسم تجلیل از کمک راهنمای محترم ؛ سرکار خانم حافظی
جلسه دهم  از دور بیست و دوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60 نمایندگی سمنان روزهای دوشنبه با استادی همسفر سرکار خانم منصوری و نگهبانی همسفرخانم فاطمه و دبیری همسفر خانم پریسا با دستور جلسه" وظایف رهجو" درتاریخ 94/11/18 رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود. در ادامه نیز مراسم تجلیل از کمک راهنمای گروه خانواده سرکار خانم حافظی برگزار خواهد گردید.
 

 

خلاصه سخنان استاد:
 
باید در مورد دستور جلسه بگویم که در کنگره به هر فردی که وارد می شود رهجو گفته می شود همه ما یک رهجو هستیم چه یک سفر اولی وچه کمک راهنما همیشه باید در حال آموزش گرفتن باشیم .وقتی قبول می کنیم به کنگره بیاییم ودر کنار مسافرمان باشیم به ما رهجو می گویند.رهجو یعنی جوینده راه ؛ راه درمان اعتیاد. حال راهنما کیست راهنما به فردی گفته می شود که خود راه درمان اعتیاد را پیموده و حالا راه را به ما نشان می دهد یعنی قبلا سفر خود را به خوبی پشت سر گذاشته است و در امتحانات مورد نظر نمره قبولی را گرفته باشد ، قابل تایید مرزبانان و در مصاحبه آخر قبول شده باشد به آن فرد راهنما گفته می شود راهنما یک جایگاه والا و مقدس است عملی که یک راهنما انجام می دهد عمل سالم است به همین خاطر هم کنگره مقدس است کمک راهنمایان همیشه در حال آموزشند به طوری که هر سال یک بارآقای مهندس از آنها آزمون می گیرند و در آن هم باید نمره قبولی را بگیرد.وظیفه رهجو این است که اولا به هر جایگاهی که برسد باید به کمک راهنمای خودش احترام بگذارد. دوما در هر جایگاهی که یک رهجو در آن قرار دارد باید قوانین و حرمت های کنگره را رعایت کند  و سوم رهجو باید منظم باشد چیزی که باعث شود کنگره 60 موفق شود نظم، تفکروعشق سالم است که باعث موفقیت روز افزون کنگره شده است آقای مهندس مثلث جدیدی برای رهجو در نظر گرفتند که ضلع اول :وظایف رهجو نسبت به راهنما ضلع دوم وظایف رهجو نسبت به کنگره و سوم  وظایف رهجو نسبت به کار و زندگی است باید این 3ضلع را در نظر داشته باشدباید جوری برخورد کنیم که عمل ما ن کمک راهنمایمان را زیر سوال نبرد اگر یک رهجویی هستیم که کاری برای کنگره انجام نمی دهیم به کنگره صدمه هم نزنیم. ما نباید 24 ساعته در کنگره باشیم باید در کنار خانواده و کار برای امرار معاش خود ،سپس به کنگره نیز خدمت کنیم.

خلاصه سخنان اسیستانت محترم سرکار خانم منصوری در رابطه با تجلیل از سرکار خانم حافظی:

 
همان طور که می دانیم پیوند محبت خاصی بین خانم حافظی و ما برقرار شده است. من همیشه وقتی در مورد تجلیل از خانم حافظی فکر می کردم یک بغضی در گلویم احساس می کردم.از اینکه امروز در این جایگاه قرار گرفتم  و افتخار تجلیل از خانم حافظی را بر عهده گرفتم بسیار خوشحالم.و از تمام عزیزانی که در این جلسه شرکت نموده اند بسیار متشکرم.در راس این روز عزیز را به سرکار خانم آنی راهنمای خانم حافظی تبریک می گویم.جا دارد در این جا به جناب آقای مهندس واستاد امین تبریک بگویم.و همچنین به خانم همتی و آقای هنربخش تبریک عرض کنم.ایشان هم در گذشته در کنار ما بودند. در آخر هم، به خودم و سرکار خانم مریم تبریک می گویم .چون در گذشته بین ما و اشخاصی که نام بردم یک پیوند محبت عمیقی برقرار بوده و هست و خواهد بود.از خدمتهای خانم حافظی هر چه بگویم کم گفتم.آنچه که مد نظرم است برای شما در مورد ایشان عرض می کنم.ایشان از چهار سال و نیم پیش لژیون خودشان را تشکیل داده اند.و کار خودشان را رسما شروع نمودند.و توانستند که رهجو های بسیار خوبی را در کنگره پرورش دهند.وهمچنین کمک راهنمایان خوبی را  به کنگره تحویل دهند.و این نشان دهنده این است که امانت دار خوبی بوده اند.و هیچ کم و کاستی در کارشان نبوده است.
 
همانطور که همه بچه ها گفتند خانم حافظی آرامش و صبر بسیاری دارند.من افتخار این را داشتم که یک دوره در کنار ایشان مرزبان باشم.که در آن دوره هم خانم حافظی بسیار متین و صبور بودند.من خیلی از تفکرات و جهان بینی خانم حافظی در سفر هایی که در گذشته به شعبه مشهد داشتیم بهره بردم.خیلی از جاهها گره مشکلات من را باز کردند.در کل بهترین خاطراتم از بهترین خواهرم داشتم و خواهم داشت.و این رو در آخر ذکرمی کنم که قرار نیست خانم حافظی از شعبه سمنان بروند و ما بیش از پیش از تجربیات و علم و دانش ایشان استفاده خواهیم نمود و در جایگاههای بالاتر می توانند خدمت کنند .


 

خلاصه سخنان کمک راهنمای محترم سرکار خانم حافظی:
 
خیلی خوشحالم که جایگاه آخرهم دارم تجربه می کنم امیدوارم لیاقت این تعریف ها را داشته باشم.از یک نظر خوشحالم و از یک نظر ناراحت از اینکه توانستم در کنگره باشم و خدمت کنم خوشحالم.و از آقای مهندس و خانم آنی سپاس گذارم که فرصت خدمت را به من دادند که تنها باعث حال خوش خودمان می شود.چون کنگره نیازی به ما ندارد کنگره مسیری است در صراط مستقیم و این راه را خودش ادامه می دهد. ناراحتی من هم از این است که من واقعا لژیون را دوست دارم و ناراحتم که نکند دوباره بار آموزشی من کم شود.از زمانی که که کمک راهنما شدم و لژیون تشکیل دادم آن زمان بود که توانستم به مسائل ومشکلات درونیم پی ببرم.ولی یاد گرفتیم هیچ چیز در کنگره ماندگار نیست آقای مهندس به ما یاد دادند که تمام جایگاهای خدمتی در چرخش است و یک روز باید جایگاه فعلی خود را تحویل بدهیم وجایگاه دیگری را تجربه کنیم امیدوارم بتوانم جایگاهای بالاتری را تجربه کنم از همه ی عزیزانی که در اینجا حضور دارند ممنونم من هر چه دارم از کنگره وآقای مهندس است که توانستم به آرامش برسم . مساله مهمی که همیشه برایم پیش می آمد نیرو های بازدارنده بودند که مانع حضور من در کنگره بشوند و خدا را شکر که توانستم با آموزش های کنگره آنها را پشت سر بگذارم . از آقای مهندس ،خانم آنی کمک راهنمای محترمم و استاد امین متشکرم که به من آموزش دادند ممنون و سپاسگزارم.

با اینکه در طول جلسه بدلیل شرایط جوی برق ناحیه قطع شده بود اما جشن امروز ما هر چه باشکوه تر برگزار گردید

ادامه جشن به روایت تصویر ...

 

 

 

با آرزوی بهترین ها برای سرکار خانم حافظی کمک راهنمای محترم شعبه سمنان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .