English Version
English

رهجو موفق؛ در باب دستور جلسه هفتگی

رهجو موفق؛ در باب دستور جلسه هفتگی

انسان در هرکجای کره‌ی زمین که قرار  بگیرد باید خودش را موظف به قوانین و حرمت‌های آن مکان و یا محیط کند زیرا فرق او با حیوان در همین است که از شعور برخوردار هست
یکی از آن مکان‌ها کنگره است .کنگره مکانی است که به من فهم و درک عمیق‌تر و ارزشمندتر ازآنچه می‌خواهم بدانم می‌دهد .
مکان امنی که من را دررسیدن به شناخت خود و مسیر ارزش‌ها و تعادل یاری می‌کند . بس من هم یک رهجو هستم و طالب رسیدن به مهارت و انضباط در خود و وظایفی که باید آن را در کنگره کاربردی کنم .

وظیفه یعنی قبول یک مسئولیت و به اجرا درآوردن آن و رهجو یعنی کسی که به دنبال راه و مسیر است . جناب مهندس دژاکام فرمودند روابط رهجو و راهنما هرمی نیست بلکه مانند یک درخت است که از ریشه تنه و شاخه و میوه تشکیل‌شده است که راهنمایان شاخه‌های آن و رهجو ره‌جویان میوه‌های آن هستند بس اگر می‌خواهیم که شبیه به میوه کرم‌خورده که در لابه‌لای علف‌های هرز به این‌طرف و آن‌طرف برتاب نشویم بلکه جزئی از درخت بر شاخ و برگ با میوه‌های شیرین باشیم به‌جای قرار گرفتن در حاشیه به فکر بیش برد اهداف کنگره باشیم  و به‌جای تماشاچی به بازیگر تبدیل گردیم .
ازجمله وظایف رهجو ارزش دادن به خودمان و جایگاهی که به ما داده‌شده وقتی‌که راهنما برای ما صرف می‌کند و فقط به‌صرف این‌که یک مسافر به برسد درمان اعتیاد برسد نباشد .
داشتن تمرکز حضور در لژیون می‌تواند در فراگیری آموزش‌ها به ما کمک کند و به‌جای تداعی کردن افکار بیهوده به ذهنمان محوریت دهیم و به سخنان استاد کاملاً گوش دهیم و همیشه در مقابل استاد این‌گونه فکر و عمل کنیم که ما نمی‌دانیم تا دچار منیت نشویم و درگرفتن آموزش‌ها دچار مشکل نشویم .

نظم و انضباط را برای رسیدن به جلسات و لژیون و کارهای زندگی روزمره در ذهن خود قرار دهیم نه این‌که برای افراد زیرا اگر ما برای افراد در ذهنمان نظم قرار دهیم آن‌ها اگر از حیطهٔ افکارمان خارج شوند آن‌ها را مورد قضاوت قرار می‌دهیم .
خدمت کردن بلاعوض که سبب ارتقا می‌شود و سطح انرژی‌مان را بالا می‌برد.
نگرش مثبت داشتن به افراد کنگره و این‌که برای هیچ‌کس تبعیض قائل نشویم و هر کس را همان‌طور که هست بپذیریم و این‌که دیگران هر آنچه احساس و یا فکر می‌کنند به خودمان ربطش ندهیم و در آخر این‌که ازنظر من وظیفه‌ای که از روی اجبار باشد و وظیفه‌ای که از روی عشق به عمل درآید هر دو اعمال و رفتاری  جدا هستند رفتارهای اخلاقی درست که عقل عشق ایمان را در بی هم  می‌طلبد.

نویسنده: همسفر زهرا پاسبان
لژیون خانم سهیلا آگاه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .