English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی عمان سامانی شهر کرد

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی عمان سامانی شهر کرد

چهارمین جلسه از دور اول کارگاههای آموزشی عمومی ویژه جشن همسفر به نگهبانی همسفر زهرا ، دبیری همسفر فاطمه و استادی همسفرخانم مرجان با دستور جلسه  جشن همسفر در ساعت 16:45 آغاز به کار نمودپ

 

استاد محترم چنین فرمودند

 در کنگره حدوداً 4 مناسبت وجود دارد که یکی از این مناسبتها جشن همسفر است مهمترین دلیل برای برگزاری جشن همسفر این است که گذشت و بخشش یک همسفر قابل تقدیر و تحسین است و دیگر اینکه صفات انسانی مانند قدردانی کردن را یادآور شویم و تداوم دهیم. من ابتدا این روز بسیارزیبا را خدمت اولین همسفر در کنگره 60 سرکار خانم آنی عزیز، استاد جهان‌بینی مان آقای امین دژاکام و دختران آقای مهندس تبریک می‌گویم که قطعاً همسفران خوبی برای آقای مهندس بودند تا ما امروز بتوانیم با الگو گرفتن از کارهایی که آن‌ها انجام دادند همسفران خوبی برای مسافران مان باشیم .

 

 همسفر شخصی است که سابقه مصرف مواد مخدر ندارد و برای تعالی اهداف کنگره تلاش می کند . شاید این سوال پیش آید که اهداف کنگره 60 چه چیزهایی هستند اولین و مهم‌ترین هدف کنگره 60 درمان اعتیاد است وزمانی که یک همسفر پا در کنگره 60 می‌گذارد با وظیفه خودش که همان آموختن علم درمان اعتیاد است آَشنا می‌شود یعنی یک همسفر هم در کنار مسافرش باید یاد بگیرد که برای درمان اعتیاد باید چه کارهایی انجام بدهد از همه مهمتر وقتی این آموزش را گرفت وبه موازات چنین آموزشی باید به شناخت خودش بپردازد .  پس همسفر هم پا درراهی می‌گذارد که مسافر او پیشتر تصمیم گرفته طی کند. و از اولین قدم‌هایش تعیین می‌کند و می‌پذیرد که او هم در کنار مسافرش قدم بردارد.

کم‌کم یاد می‌گیرد که در این راه به شناخت صفات خود بپردازد و اگر نیاز به اصلاح هست که هست این اصلاح را از خود شروع کند. یک مسافر می خواهد از تاریکی اعتیاد خارج و وارد روشنایی شود ویک همسفر هم تصمیم می‌گیرد که این مسیر را ادامه دهد ، پس سفری از ظلمت به‌طرف نور و روشنایی داریم. رفته‌رفته می‌بیند که از صفات گذشته در او خبری نیست انسانی می‌شود که به‌زودی ناامید نمی‌شود ، از افسردگی و خمودگی در او خبری نیست ،  به راحتی تسلیم ترس نمی شود، به آینده امیدوارمی شود واز همه مهمتر انسانی می‌شود که مسافرش را با تمام خصوصیاتش می‌پذیرد.

تنها پیوند محبت است که باعث شده ما با تمام سختیها و رنجهایی که درگذشته متحمل شدیم باز هم بتوانیم بمانیم وسعی کنیم زندگی مان را نجات دهیم .

 

به‌واسطه همین پیوند محبت اگر هر دو در یک مسیر حرکت کنند تغییراتی که دریکی ایجاد می‌شود روی دیگری هم تاثیر خواهد داشت. درست است که همسفر حق دخل و تصرف در انتخاب و اختیار مسافرش را ندارد اما بر اساس قانون القاء می‌تواند روی او اثر بگذارد. و دقیقا به خاطر همین القا است که به همسفر سفارش می شود به خودش مشغول شود و صفات خود را بررسی و اصلاح نماید

به همه همسفران عزیزی تبریک می‌گویم که با ایستادن و ماندنشان نشان دادند که برایشان اهمیت دارد که زندگی را از نو بسازند و به آن رنگ و بوی دیگری بدهند. وتبریک می گویم خدمت مسافران محترمی که برای حضور همسفرشان اهمیت قائل می‌شوند و اگر آموختنی بود فقط آن را برای خودشان نمی‌خواستند. امیدوارم خداوند به همه ما قوت بدهد که بتوانیم در جهت اهداف کنگره 60 قدم برداریم واین تنها در پرتو حرکت در صراط مستقیم امکان‌پذیر می‌باشد.  

پس از سخنان استاد محترم 50 نفر از مسافران در مشارکت شرکت نموده و به ترتیب هدایای خود را به همسفران خود تقدیم نموده و لحظات شاد و زیبایی را آفریدند .

 

 

 

 

  

 

 

عکاس : همسفر یاسمن ، همسفر ندا

تهیه و تنظیم : همسفر آرزو

ویرایش : سایت کنگره60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .