English Version
English

گزارش افتتاح "کمپین پارک عاری از دخانیات" مشهد مقدس

گزارش افتتاح

روز جمعه مورخ 1394/08/29 در محل پارک نیلوفر آبی مشهد مقر ورزشی نمایندگی های کنگره 60 مشهد مقدس، "کمپین پارک عاری از دخانیات" با حضور جناب دکتر حسینی مدیرکل دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان رضوی افتتاح گردید.

 

صحبت های آقای بابک لطفی ؛ ایجنت نمایندگی فردوسی مشهد

سلام دوستان بابک هستم مسافر
خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت جناب دکتر حسینی که حضورشان همیشه باعث دلگرمی ما بوده و ما از این عزیزان ممنونیم  و امیدوارم که کنگره 60 و چه شهروندان مشهد از حضور چنین مسئولین مدیر و مدبری بتوانند استفاده کنند .
و همین‌طور خوش‌آمد میگویم خدمت جناب آقای ندائی مسئول فرهنگسرای سلامت که مکان نمایندگی الهیه کنگره 60 می‌باشد. که ایشان هم از روزی که مسئولیت فرهنگسرا را به عهده گرفتند خیلی از مسائل و مشکلات ما در نمایندگی الهیه حل شد.

در طی صحبت‌هایی که ما در جلساتی در استانداری داشتیم قرار بر این شد که با همکاری کنگره 60 و استانداری پارکی به‌عنوان پارک عاری از دخانیات مشخص و معرفی بشود که بتوانیم ما از متد درمانی سیگار و دخانیات در کنگره 60 اینجا استفاده کنیم و افراد را تحت درمان قرار دهیم ، چه این افراد عضو کنگره 60 باشند و چه نباشند. و طی توافق‌هایی که انجام شد با مسئولین محترم استانداری قرار بر این شد که فعلاً از پارک اندیشه (نیلوفر آبی) که محل پارک ورزشی نمایندگی‌های مشهد کنگره 60 می‌باشد شروع کنیم تا بتوانیم کم‌کم کارمان را گسترش دهیم و در پارک‌های دیگر هم فعالیت داشته باشیم تا به عزیزانی که مصرف مواد مخدر ندارند و فقط سیگار مصرف می‌کنند که شاید حتی کنگره 60 را هم نشناسند بتوانیم مشاوره و کمک کنیم تا مصرف وابستگی به سیگار و دخانیات را درمان کنند.
ترک کردن کار آسانی است اما درمان کار سختی است، امیدوار هستم که اول بتوانیم به خودمان و بعد به همشهری‌هایمان کمک کنیم و در رابطه با مصرف دخانیات آسیب‌هایی که در اجتماع ایجادشده است را به حداقل ممکن برسانیم .

از حمایت‌های همه شما عزیزان و حمایت‌های مسئولین محترم سپاس گذاریم و دل ما گرم است به حمایت‌های شما.
امیدواریم بتوانیم کم‌کم و با تفکر حرکتی را شروع کنیم و تبدیل به یک حرکت بزرگ کنیم.
ما در کنگره 60 درمان سیگار با متد
DST راداریم در لژیون ویلیام وایت و مهم این است که این روش جواب داده است و درمان شده‌های سیگار حضور دارند و به راهنمایی دیگر افراد می‌پردازند و ما قصد داریم این را در عامه مردم گسترش دهیم ، برای کسانی که در این پارک عبور می‌کنند و با "کمپین پارک عاری از دخانیات" آشنا می‌شوند و به ما مراجعه می‌کنند و ما به این عزیزان مشاوره می‌دهیم برای درمانشان اقدام می‌کنیم. امیدواریم راهنمایان لژیون سیگار هم در روزهای جمعه به فعالیتشان ادامه دهند.
در انتها امیدوارم همه ما دست‌به‌دست هم دهیم ، اگر کنگره 60 بخواهد به‌تنهایی کاری را انجام دهد ممکن است حرکتی انجام شود ولی آن چرخه به‌خوبی نمی‌چرخد بدون همکاری مسئولین محترم در کشور و نتیجه‌ای که همکاری و همدلی خواهد داد مسلماً فرق خواهد داشت. و امیدوارم که از این فرصت استفاده کنیم و بتوانیم لیاقت خودمان را نسبت به اعتمادی که به ما شده است با عملکرد خودمان نشان دهیم.

 

صحبت های جتاب دکتر حسینی ؛ مدیرکل دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان رضوی

خوشحالم که در جمع شما دوستان هستم، شاید باور نکنید ولی بهترین لحظات من وقتی است که در میان مردمی هستم که کار تشکلی انجام می‌دهند و در حوضه خدمات به مردم کار می‌کنند.
ایشان فرمودند :تشکر می‌کنم از شهرداری محترم منطقه که با کنگره 60 همکاری لازم را انجام می‌دهند و تشکر می‌کنم از تمامی اعضای کنگره 60 که واقعاً به‌طور تمام‌وقت در حوضه درمان اعتیاد کار می‌کنند.
در ادامه ایشان فرمودند:هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند زندگی خوب و سالمی را داشته باشد مگر با کمک خود مردم آن جامعه.

در راستای طرح پارک عاری از دخانیات ما تقاضا داریم از تمام افراد جامعه که با شعار پارک عاری از اعتیاد به این طرح بزرگ کمک کنند.
ما می‌توانیم به کمک شما جامعه‌ای عاری از اعتیاد داشته باشیم و بستری سالم برای رشد کودکان خود بسازیم.
ما با فرهنگ‌سازی درست می‌توانیم جامعه‌ای بانشاط داشته باشیم. ما در دفتر اجتماعی استانداری به‌طور قاطع از تشکل‌های مردم‌نهاد حمایت می‌کنیم،و مجوزهای مربوط به امور محیط زیستی و اجتماعی را ارائه می‌دهیم تا به کمک همه مردم بتوانیم جامعه‌ای سالم و بانشاط بسازیم.

صحبت های آقای ندائی ؛ مسئول فرهنگسرای سلامت (محل نمایندگی الهیه مشهد)

اولین باری که من در جمع شما حضور پیدا کردم و دیدم که هر کدام از عزیزان خودشان را با لقب مسافر معرفی می کنند، به این فکر کردم که همه ما در این دنیا مسافر هستیم. مسافر بودن به من انگیزه ای داده است که به فکر این باشم که باید از بدی هایم سفر کنم. پس من هم میگویم مهدی هستم یک مسافر و این درسی بوده است که من از کنگره 60 گرفته ام.
افتخار میکنم از اینکه در خدمت شما هستم و این شما هستید که به ما کمک می کنید که بتوانیم بهتر خدمت کنیم و برای مردم جامعه مفید تر باشیم.

 

در ادامه در حضور میهمانان محترم ، یکی از اعضای لژیون ویلیام وایت مشهد که هفته گذشته از بند مصرف دخانیات رها شده بودند، نشان خود را در حضور مهمانان و اعضاء نمایندگی های کنگره 60 مشهد دریافت نمودند.

 

 

تهیه گزارش و تصاویر : مسافر دانیال قومنجانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .