English Version
English

سیگار،درمان و تجربه شخصی

سیگار،درمان و تجربه شخصی
 
از همان اوائل سفرم که در مسیر درمان قرار گرفتم و فهمیدم که سیگار هم درمان دارد،در ذهن خودم،مدام تصویر رهایی از سیگار را نمایان می کردم و تصمیم گرفتم که سیگارم را هم درمان کنم و شروع کردم به مصرف آدامس نیکوتین.
 
بار اول موفق نشدم چون هم سیگار می کشیدم و هم آدامس مصرف می کردم،به اصطلاح شده بودم دوگانه سوز و بعد از مدتی دوباره برگشتم به همان سیگار تنها.
گذشت تا اینکه با یکی از بچه های شعبه آکادمی آشنا شدم و او  تجربیات خودش را در اختیار من گذاشت و  دوباره شروع کردم مصرف آدامس،ولی نه بصورت قبل.
اینبار با جدیت تمام و با تمام وجود تصمیمم را گرفته بودم و به خودم گفتم تکلیفتو با خودت مشخص کن و اگه واقعأ خواستار رهایی از سیگار هستی باید هر وسوسه و بی قراری را هم که پیش اومد تحمل کنی.
اوایل سخت بود ولی با تمام سختی هایش اصلا سیگار نکشیدم،البته ناگفته نماند تمام سختیش همان دو هفته اول بود و آرام آرام کم و کمتر شد تا اینکه با راهنمای سیگارم جناب آقای سعید نمکی آشنا شدم و شروع کردم راهکار ها و راهنمایی های ایشون رو عملی کردن.
بعد از گذشت پنج ماه که دوره سازگاری تموم شد،رفتم روی پروتکل DST و تیپر آدامس نیکوتین شروع شد.دوره تیپر و کاهش رو بدون هیچ کم و کاستی انجام دادم تا اینکه به درمان رسیدم و الان هیچ میلی به سیگار ندارم و سیگار را فراموش کردم،اصلاً انگار هیچوقت سیگاری نبودم.
الان وقتی که به گذشته نگاه می کنم و می بینم که دیگر خانواده ام بخاطر بوی بد سیگار و دود آن اذیت نمی شوند و دیگر نیازی نیست بخاطر بویی که از کشیدن سیگار همیشه همراهم بود و حتی گاهی اوقات زودتر از خودم وارد محافل میشد خجالت بکشم،به خودم می بالم. 
آرزو دارم در این راه به دیگر مسافرانی که خواستار رهایی از سیگار هستند کمک کنم.
به نقل از معلم بزرگ ما،جناب آقای مهندس،رهایی و درمان سیگار مکمل رهایی و درمان،از مواد مخدر است،من هم آرزو دارم تمامی مسافران کنگره از بند سیگار رها بشوند.
تشکر میکنم از جناب آقای سعید نمکی،راهنمای عزیزم که راهکارهای ایشون بسیار بسیار موثر و مفید واقع شد و تشکر ویژه دارم از جناب آقای امیر حسین علامی بنیانگذار شعبه بوشهر و راهنمای خوبم که باعث رهایی من از دام اعتیاد شد.همیشه به این موضوع فکر می کنم که اگر کنگره در بوشهر نبود،حتی نمی توانستم از مواد خلاص بشوم چه برسد به سیگار.باز هم از ایشان تشکر می کنم و براشون آرزوی سلامتی دارم.
 
نویسنده: مسافر ضرغام حمیدیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .