English Version
English

خدمت و آرامش: گفتگو با مسافر مهرداد واثقی مرزبان نمایندگی حر

خدمت و آرامش: گفتگو با مسافر مهرداد واثقی مرزبان نمایندگی حر
 
  • لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان مهرداد هستم مسافر، تخریب ۵سال، آنتی ایکس مصرفی شیشه، روش درمان dst، داروی درمان: شربت ot،  سفر اول ۱۰ماه و ۲۰ روز، کمک راهنما آقای محمد برادران، رشته ورزشی فوتسال الآن ۳سال هست که آزاد و رها هستم.


  • طریقه آشنایی با مواد مخدر و این‌که چه شد تصمیم به درمان اعتیاد گرفتید و چرا کنگره را انتخاب کردید برای ما توضیح دهید.
     
مواد مخدر شیشه را به‌راحتی برای اولین بار با دیدن نحوه استفاده توسط یکی از همکارانم مصرف کردم، البته قبل از آن تریاک را امتحان کرده بودم اما اینکه چرا مصرف کردم باید بگویم به دلیل کنجکاوی و کسب انرژی بیشتر و سرخوشی و نشاط. و اینکه چرا تصمیم به درمان گرفتم، چون دیگر راهی برایم باقی نمانده بود و تمام اطرافیانم را ازدست‌داده بودم. ازلحاظ جسمی بسیار آشفته بودم و همچنین تمام دارائی خود را به‌واسطه مصرف مواد ازدست‌داده بودم.
  • اما چرا کنگره را انتخاب کردم؟

باید بگویم من در ابتدا به‌هیچ‌عنوان روش درمان کنگره را قبول نداشتم و اعتقادم این بود با قطع ناگهانی می‌توانم از اعتیاد رها شوم. بار اول که به کنگره آمدم داروی درمان کنگره را مصرف نکردم و به مدت یک ماه از کنگره دور شدم و به کنگره نیامدم. در این مدت نه‌تنها تغییری در من حاصل نشد بلکه هرروز وضعم بدتر می‌شد و ازلحاظ جسمی و روانی بسیار به‌هم‌ریخته بودم. پس از فشارهای زیاد تصمیم گرفتم روش تدریجی را امتحان کنم.

 

  • در حال حاضر در چه جایگاهی خدمت می‌کنید؟

در حال حاضر در جایگاه مرزبانی خدمت می‌کنم. در این جایگاه کلیه مسئولیت‌های اجرائی شعبه بر عهده مرزبانان است. زمان برگزاری جلسات، نظم جلسات، تولدها، مالی و .... قدر مسلم مسئولیت سختی است و این جایگاه دارای کشمکش‌های فراوان است. اما کسب تجربه و خدمت به انسان‌های نیازمند از مهم‌ترین عواملی بود که تمام سختی‌ها را قبول کردم و در حال خدمت هستم. اما نکته قابل‌توجه اینجا است که هیچ لذتی بالاتر از نجات انسان‌ها از جهنم و تاریکی و نشان دادن مسیر مستقیم وجود ندارد و همین موضوع سختی هارا سهل و آسان می‌کند.

 

  • خدمت را چگونه می‌بینید؟

اعتقاد من این است که کسانی که در کنگره خدمت می‌کنند، اولین سود را خودشان می‌برند. کسب تجربه درزمینهٔ های گوناگون، مثلاً من خیلی وقت بود با نوشتن و خواندن بیگانه بودم اما با خدمت در بخش ot توانستم این نیروی به خواب رفته را در درونم زنده کنم و همچنین خیلی از مسائل دیگر.

 

 

  • آیا از جایگاهی که در حال حاضر خدمت می‌کنید راضی هستید؟

بله، فعلاً این خدمت را تازه شروع کرده‌ام و این را می‌دانم که آموزش‌های زیادی در این جایگاه وجود دارد.

 

  • آیا برای درمان سیگار اقدام کرده‌اید؟

بله ولی هنوز کاملاً موفق نبودم و در حال سفر نیکوتین هستم

 

  • برایمان کمی در مورد روش DST توضیح دهید. 

این روش به انسان این فرصت را می‌دهد که بتواند نفس خود را از راه درست تربیت نماید. اگر بخواهم بیشتر توضیح دهم باید بگویم دیگر احساسی  تصمیم به قطع مواد مخدر نمی‌گیرم. یک برنامه کاملاً حساب‌شده که در آن مبدأ و مقصد و هدف از پیش تعیین‌شده است همچنین با تیپر کردن داروی اپیوم تینکچر علاوه بر بازسازی جسم ، روان نیز به‌آرامی به تعادل می‌رسد. بهتر بگویم که روش DST یک روش کاملاً حساب‌شده است که از تمام زوایا بر روی یک فرد مصرف‌کننده نفوذ می‌کند تا شخص بتواند نیروهای ازدست‌رفته خود را باز پس بگیرد.

 

  • حس حال خودتان را پس از درمان و اینکه آیا مشکلات شما پس از درمان حل‌شده، توضیح دهید.

من مشکلات را به دودسته تقسیم می‌کنم. یکی مشکلات جسمی و روانی و دیگری خسارت هایی که به‌واسطه مصرف مواد به اطرافیان و خود وارد کرده بودم. در قسمت اول با روش درمانی کنگره یعنی درمان تدریجی با داروی شربت ot به‌راحتی برطرف شد و اما در قسمت دوم یعنی جبران خسارات باید بگویم قسمت عمده آن را پشت سر گذاشته‌ام و در حال حاضر با توجه به آموزش‌های کنگره به‌اتفاق هایی که در مسیر زندگی برایم می‌افتد به دید مشکل نگاه نمی‌کنم و آن‌ها را مسئولیت‌هایی می‌دانم که باید به نحو احسنت به پایان برسانم تا بتوانم از این مراحل عبور کنم و خط دیگری را آغاز بنمایم.

 

  • درمان، تعادل و آرامش را تعریف کنید و راه رسیدن به تعادل و آرامش را برایمان توضیح دهید.

درمان در کنگره یعنی اینکه شخص بتواند سه ضلع مثلث درمان خود را خود را باهم به تعادل برساند. و مسلماً کسی که بتواند این کار را انجام دهد در صور آشکار به تعادل نزدیک می‌گردد. اما نوع دیگری از تعادل وجود دارد که آن کنترل خشم، محبت، ارتباط با انسان‌های دیگر و .... است که راه بسیار طولانی است. کسانی که خواستار رسیدن به آرامش و یا نزدیک شدن به تعادل می‌باشند، می‌توانند با خدمت کردن در جایگاه‌های مختلف کنگره و کسب تجربه‌های فراوان به این امر دست پیدا کنند و اما در خصوص رسیدن به آرامش که همهٔ انسان‌ها به دنبال آن هستند به عقیدهٔ من فقط یک‌راه وجود دارد و آن راه صراط مستقیم و تزکیه و پالایش انسان است. راهی که انسان باید از خود بگذرد تا به عظمت خالق خود یعنی خداوند پی ببرد تا به او نزدیک شود.


با تشکر از وقتی‌که در اختیار بنده گذاشتید

 

مصاحبه: مسافر هاشم

تصویرگر: مسافر میلاد

نــمــایــنــدگــی حـر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .