English Version
English

دستور جلسه این هفته: لژیون مالی

دستور جلسه این هفته: لژیون مالی

بدانید هر قدر که می توانید ، برای دانستن، توانایی و قدرت فکر لازم است. پس باید بتوانید تا بدانید. ( سردار )

از بدو تشکیل و تاسیس کنگره 60 تاکنون، برای اولین بار است که دستور جلسه ای تحت عنوان لژیون مالی در لیست دستور جلسات سالیانه کنگره 60 قرار گرفته است. با توجه به جدید بودن این دستور جلسه به همه مسافران و همسفران ارجمند پیشنهاد می کنیم سی دی این هفته یعنی لژیون مالی را تهیه و گوش نمایند و متن سخنان نگهبان کنگره 60 در جلسه روز چهارشنبه هشتم مهرماه را در همین سایت مطالعه نمایند. قدر مسلم هیچ کس در کنگره 60 نمی تواند موضوع لژیون مالی و هدف از طرح این دستورجلسه را بهتر از نگهبان کنگره60 تجزیه و تحلیل نماید.

جمعیت احیای انسانی کنگره60 طبق قوانین کشور ، تحت عنوان سازمان مردم نهاد یا ان جی او فعالیت می نماید. همانگونه که از این واژه ها پیداست سازمان مردم نهاد، یعنی سازمانی که مردم آن را بنا کرده اند و توسط مردم اداره می شود و یا در واژه انگیلسی آن گفته می شود NGO یعنی Non Governmental organization  طبق قوانین تشکیل سازمان های مردم نهاد ، این گونه سازمان ها با نیروی مردمی و هزینه  مردمی به کمک دولت می آیند تا طبق پروانه فعالیت و اهداف اساسنامه ای خود  باری از دوش دولت بردارند و برای حل مشکلات کشور به دولت کمک کنند .

حال اگر قرار باشد سازمان مردم نهاد یا NGO هزینه های خود را به گردن دولت بیندازند ، قدر مسلم دیگر سازمان مردم نهاد یا NGO نیست ، می شود سازمان دولت نهاد یاGO .

با این مقدمه مشخص می شود که کنگره 60 باید هزینه های خودش را بدون وابستگی به دولت تامین نماید.

اهمیت موضوع مالیه و نقش آن در پیشبرد اهداف هر موسسه، سازمان و تشکیلاتی بر کسی پوشیده نیست و همه ما می دانیم که بدون داشتن قوت مالی هیچ کاری نمی توان انجام داد.

آنگونه که بینان و نگهبان کنگره 60 در سی دی لژیون مالی توضیح می دهند ، هر موسسه ، سازمان ، ادراه ، مغازه و یا تشکیلاتی ، برای وجود داشتن و فعالیت داشتن به سه مولفه نیاز دارد . علم و دانش یا تخصص ، نیروی انسانی و توان مالی . اگر هر کدام از این آیتمها وجود نداشته باشد و یا ضعیف باشد ، مشخص است که اختلال جدی در پیشبرد برنامه ها وجود خواهد داشت و این اختلا تا سر حد ورشکستگی ، انحلال و نابودی پیش خواهد رفت .

طبق جمله ای که در ابتدای امر از سردار نقل شد " باید بتوانید تا بدانید" مشخص می شود که در یک پروسه آموزشی ، ابتدا به ساکن ، توانستن و توان مالی مطرح می شود و سپس دانستن. برای مثال اگر ما پول شرکت در کلاس زبان را نداشته باشیم نمی توانیم در کلاس زبان شرکت کنیم . پس اگر می خواهیم زبان انگلیسی یاد بگیریم باید توانایی مالی آن را هم داشته باشیم ؛ به همین صورت برای انجام کلیه امور نیازمند توان مالی هستیم.

پس کنگره 60 هم از این قاعده مستثنی نیست و برای پیشبرد اهداف خود و امور یومیه خود نیازمند منابع مالی است و این منابع بایستی توسط خود اعضاء کنگره 60 تامین شود.

همانطور که می دانیم و در بند یازدهم نوشتار قوانین کنگره 60 به آن اشاره شده است ، منابع مالی کنگره 60 کمک های داوطلبانه اعضاء می باشد.

طبق همین بند ، در تمامی جلسات و کارگاههای آموزشی کنگره 60 سبد پول به گردش در می آید و اعضاء به صورت داوطلبانه مبالغی را به این سبد واریز می کنند. حالا یکی 500 تومان ، یکی هزار تومان، یکی 5هزار تومان و یکی هم 10 هزار تومان ، هرکس در حد توان و وسع خود.

مبالغی که از محل سبد جمع آوری می شود، برای هزینه های یومیه کنگره60 مثل قند، چای، آب، برق، تلفن، گاز، صندلی، نوشت افزار و غیره کفایت می کند. اما برای هزینه های بیشتر و سنگین تر مثل تهیه زمین و ساختمان برای کنگره 60 یا هزینه های تحقیقاتی و ورزش دیگر کفایت نمی کند.

با تدبیر و بصیرت عمیق  بنیان و نگهبان کنگره60، چند سال پیش حسابی تحت عنوان حساب زمین و ساختمان باز شد و اعلام شد کسانی که می خواهند فقط به حساب زمین و ساختمان کمک کنند می توانند مبالغ داوطلبانه خود را به این حساب واریز نمایند. خوشبختانه با استقبال اعضای کنگره و حمایت از این حساب ، کنگره 60 توانست در بعضی از نمایندگی های خود مانند اصفهان، هیدج، رباط کریم، اراک و بعضی نقاط دیگر. اقدام به خرید زمین و ساخت مکان برای نمایندگی ها خود نماید که این روند همچنان ادامه دارد.

مبالغ واریزی به حساب زمین به گونه ای است که هفتاد درصد آن برای خود شعبه و 30 درصد آن به حساب دفتر مرکزی منظور می شود. که البته این 30 درصد ها نیز در نهایت جمع می شود و باز برای تهیه زمین و ساختمان نمایندگی ها هزینه می شود، ممکن است در یک شعبه ای برای خرید زمین یا ساختمان مبالغی کسری وجود داشته باشد که از محل همین 30 درصد دفتر مرکزی تامین می شود.

امسال و برای اولین بار ، نگهبان کنگره 60 تصمیم گرفتند که سومین دستورجلسه از دستورجلسات سالانه به موضوع لژیون مالی اختصاص داده شود.

همانگونه که همه ما می دانیم ، لژیون در کنگره 60 ساختاری است که توسط بنیان کنگره60 در تابستان 1380 طراحی گردید و از آن زمان تاکنون در زمینه های مختلف بسیار موفق عمل نموده است.

مثل لژیون های درمان اعتیاد برای مسافران و همسفران ، لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به سیگار). لژیون مرزبانان هر نمایندگی ، لژیون پزشکان که روزهای جمعه در پارک طالقانی تشکیل می شود و بالاخره لژیون مالی.

اعضای لژیون مالی افرادی هستند که عضو کنگره 60 بوده و دارای تمکن مالی هستند.

این افراد بایستی برای وارد شدن به لژیون مالی مبلغ 5 میلیون تومان به صورت نقد و یکجا به حساب زمین واریز کنند و این حق عضویت فقط برای یکسال است و هر سال برای تمدید عضویت باید 5 میلیون تومان به حساب زمین واریز کنند.

وظیفه لژیون مالی تامین منابع مالی برای هزینه های زمین و ساختمان، تحقیقات و مسابقات ورزشی کنگره 60 می باشد.

این افراد چون از وضع مالی خوبی برخوردار هستند ، بنا به قاعده کبوتر با کبوتر ، باز با باز ،  با افرادی نشست و برخواست دارند که آنها هم از تمکن مالی برخوردار هستند و این باعث تشویق و رشد مبالغ واریزی و تامین منابع مالی خواهد شد. کنگره 60 با توجه به ماهیت خود ، یعنی سازمان مردم نهاد بودن ، بایستی به طور کامل روی پای خود بایستد و این ایستادن ممکن نیست مگر با مشارکت و اعضای کنگره 60 در تامین هزینه های مالی .

در سی دی لژیون مالی ، نگهبان کنگره 60 برای اولین بار به موضوعی  مهم اشاره نمودند و آن دورنمای کنگره 60 در تاسیس یک آکادمی و دانشگاه بین المللی اعتیاد می باشد که علاقه مندان از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته اعتیاد به صورت تخصصی   و با کمک رشته های پزشکی ، روانپزشکی و فلسفه بتوانند از آن فارغ التحصیل شوند . برای ما اعضای کنگره 60 و در مقیاسی وسیع تر ، برای ما ایرانیان ، در اختیار داشتن این علم و دانش و توان صدور این علم به سایر نقاط جهان و دیگر کشورها ، یک افتخار بسیار بزرگ است که می توانیم به دیگر کشورها علم صادر کنیم ؛ البته نه برای فخرفروشی ، بلکه برای کمک به مصرف کنندگان انواع مواد مخدر که راهی برای درمان و رهایی پیدا نکرده اند و از بیماری خود در رنج هستند . کمک برای رهایی مصرف کنندگان مواد مخدر و خانواده های رنج کشیده آنها که بارها و بارها دردهای وحشتناک خماری را تحمل کرده اند اما موفق نشده اند که از اعتیاد رها شوند و حتی بعضی جان خود را هم از دست داده اند . آنها در هر جایی که از عالم باشند ، به این علم و دانش نیاز دارند و اگر ما به لطف الهی از این علم برخوردار شده ایم ، انتقال آن وظیفه ماست و این بدون توان مالی امکان پذیر نخواهد بود .

با احترام ، مسافر علی خدامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .