English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی؛ وادی اول و تأثیر آن روی من

کارگاه آموزشی جهان بینی؛ وادی اول و تأثیر آن روی من

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه گذشته سیزدهمین جلسه از دوره پنجاه و سوم سری کارگاه‌های آموزش جهان‌بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم با دستور جلسه : وادی اول و تأثیر آن روی من و نگهبانی و استادی آقای مهندس و دبیری همسفر آزاده در تاریخ چهارشنبه 94/7/1 رأس ساعت 14:30 آغاز به کار نمود.


 

 

حال من بحمدلله خوب است و امیدوارم حال شما هم خوب باشد.

روز جمعه پارک طالقانی تعطیل است، نه من هستم و نه امین.

دستورجلسه امروز همان وادی اول است. وادی اول را پارسال با کسانی شروع کردیم که الآن یکسری از آنها راهنما شده اند و یکسری هستند و یکسری نیستند. باز رسیدیم به همان نقطه و خیلی اتفاقات رخ داد.

امروز اول مهر ماه است و سال تحصیلی کنگره هم از اول مهر شروع می شود.

ما اگر همین وادی اول را در نظر بگیریم و اجراء کنیم، دیگر نیازی به سیزده وادی نیست. نیازی به جهان بینی هم نیست.مشروط به اینکه همین یکی را بگیریم.

من نمی خواهم زیاد راجع به این وادی صحبت کنم ، چون سی دی آن موجود است و کارهای دیگری داریم.

فقط این نکته را بگویم که ما هر اقدامی که بخواهیم انجام دهیم، اول ساختار آن را در مغزمان به اجراء در می آوریم.

هرکاری که ما می خواهیم انجام دهیم، اول نقشه ساختار آن را در فکرمان می ریزیم و بعد اجراء می کنیم.

پس هرچیزی که ساختار آن در مغز ما ریخته شود، اجراء خواهد شد.

برای همین بزرگی گفت: پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک. چون می دانست اگر پندار (افکار و ساختار) نیک و درست و صراط مستقیم باشد، گفتار هم نیک می شود. وقتی گفتمان و گفتار ما نیک باشد ، عمل هم نیک می شود.

اگر ما روی افکار و اندیشه ما که امروز می خواهیم اجراء کنیم.

عمل سالم ، عملی است که نتیجه اش به خیر ختم شود، هر عملی که نتیجه اش به خیر ختم شد، عمل سالم است. ممکن است خیلی چیزها نیک باشد ولی به شرّ و آشوب ، بیچارگی و درگیری منتهی شود و این عمل سالم نیست و عمل بظاهر نیک است. برای اینکه این اتفاق نیفتد ما بایستی وادی اول را بخوبی اجراء کنیم.

من و بقیه دیده بانان مدیریت این سیستم را بعهده گرفتیم، 17، 18 سال است یک چک از کنگره برگشت نخورده است. یک نفر به کنگره نیامد و نگفت که پول من را بدهید، خیال نکنید این عادی است!

وقتی یک کشوری یک خودکار، ملک و چیزی  را 20 سال ثابت نگه می دارد، خیلی هنر کرده است. پس ما که نزدیک 20 سال است این وضعیت را اینگونه نگه داشته ایم، و کار بزرگی انجام داده ایم ، برای چه؟ برای اینکه تمام ساختارها با تفکر ریخته شده است.

اول تفکر می کنیم و بعد ساختار را به مرحله اجراء در می آوریم.

خیال نکنید این ساده است که یک نفر 20 سال اندوخته اش را ثابت نگه دارد و کم هم نشود و روز به روز در صراط مستقیم قرار داشته باشد.

اینها چیزهائی است که روی آنها تفکر شده است. روی تمام مراحل زندگی مان بایستی تفکر را داشته باشیم و وقتی تفکر می کنیم ، نباید توقع داشته باشیم که زود به نتیجه برسیم، تفکر شما بایستی بعضی اوقات بلند مدت باشد.

من الآن یک فکر می کنم برای سی سال دیگر! فکر نمی کنم که 30 سال دیگر من هستم یا نیستم! برای 30 سال دیگر قطعاً ممکن است نباشم، اگر هم باشم بقول امروزی ها زوال عقل گرفته ام. ولی تا آن موقع را من برنامه ریزی می کنم، من تا ابد برنامه ریزی می کنم، کاری ندارم که هستم یا نیستم. وقتی ساختاری را می ریزیم و فکر می کنیم، اصلاً در این تفکر نباشیم که آن ساختار و مسئله سریعاً به شما جواب بدهد.

ایجنت

یک توصیه هم دارم برای ایجنت های تمام شعب ، ایجنت ها به گونه ای عمل کنند که مرزبانان بچه ها و شاگردان آن ها هستند، آنها را حمایت کنند و تحت پوشش قرار دهند، هدایت کنند. این کار را حتماً باید بکنند. با آنها مقابله به مثل نکنند. سعی کنند آنها را حفظ کنند. آنها مثل نیروهای شما هستند. آدم یکسری بچه دارد، یک بچه اش فلج است، بچه اش را که بیرون نمی اندازد، آن را هم زیر پر و بال خودش نگه می دارد. این را هم بایستی در نظر بگیرید.

اسیستانت

ما روی گروه خانواده خیلی انرژی می گذاریم و کار می کنیم. هر هفته سه شنبه ها جلسه می گذاریم، من و خانم آنی هستیم، مرتب اسیستانت های خانواده را اضافه می کنیم، سه شنبه چهارنفر اضافه کردیم. تقسیم لژیون ها به اختیار اسیستانت ها است.

تا به حال 14 ، 15 نفر اسیستانت هستند و تعدادشان روز به روز اضافه تر می شود. بعضی از شعب ممکن است اسیستانت نداشته باشند، که به زودی به آنها اضافه خواهد شد.

روز خوبی برای شما آرزو می کنم، امروز مراسم مسابقات اردوی بلده است.

برگزاری مسابقات و ورزش

ما یکسری کارها انجام می دهیم و روی قسمت های ورزشی مان مانور می دهیم. ما می توانیم بزرگترین نتیجه را روی مسابقات ورزشی بگیریم.

مسابقات ورزشی چهارجانبه بین تیم کنگره 60 شعبه مشهد، پیشکسوتان فوتبال مشهد، شرکت نفت شرق ایران و کنسولگری افغانستان در مشهد برگزار کردیم

جوایز تیم اول 5 میلیون تومان، تیم دوم 3 میلیون تومان و تیم سوم 2 میلیون تومان. بعد از اینکه شرکت کنندگان از جوایز باخبر شدند، بلافاصله تیم کنسولگری افغانستان نفراتشان را حذف کردند و از بهترین فوتبالیست ها در تیم استفاده کردند، نتیجه این بود که در جراید افغانستان منتشر شد که ما تیم ایران را بردیم و بازتاب خیلی زیادی داشت.

البته هزینه جایزه مسابقات را خودم پرداخت کردم.

ما مسابقه جام کشتی داریم. پارسال مسابقه ای را برگزار کردیم، نصف بیشتر جوایز آن را خودم پرداخت کردم. وزیر ورزش به مسابقات و سالن آمد. شبکه ها و رسانه ها گزارش می کردند. جایزه ها نقدی و در همان لحظه بود. الآن تیمی که برنده می شود، یک ماه بعد حواله می دهند که برود و جنس بردارد. ما تراول چک نقد به تیم ها پرداخت کردیم، که بعداً آقای کاوه گفت که من نمی دانستم که این موضوع جوایز واقعی است وگرنه نمی گذاشتم تیم های دیگر جلو بیایند.

ما مسابقاتی پیش رو داریم که مسابقات بین المللی است، از ارمنستان و آذربایجان. ما چندروز پیش اعلام کردیم و دیشب در رادیو اعلام کردند که مسابقات بین المللی جام مسافر با جوایز نقدی برگزار می شود.

ما ممکن است 70 ، 80 میلیون تومان خرج کنیم، که من نمی گذارم از سبدهای شما خرج شود، اثری که می گذارد چند میلیارد تومان است. 100 میلیون تومان ارزش 10 متر زمین است، ولی ممکن است با این کار ناظرین فیلا و پیشکسوتان و بزرگان بیایند و رادیو و تلویزیون هم پخش کنند و البته اینکه ما به جامعه ورزش خدمت کردیم. پول بابت تبلیغات نمی دهیم، به ورزش و کشتی کمک کرده ایم که از نظر درآمدی ضعیف هستند ، چرا که کشتی گیران پولی دریافت نمی کنند.

ما از ورزش خیلی خوب استفاده کردیم و خیلی خوب استفاده می کنیم و نتایج بسیار درخشانی دیدیم.  هم اینکه بچه های ما ورزشکار شدند و بهترین ورزشکاران را تربیت می کنیم. هدف ما قهرمان پرورش دادن نیست، ما می خواهیم شما ورزش کنید که سالم و سلامت باشید.

اردوی سالیانه

کار دیگر که خیلی مهم بود، همین اردو بود، کارهائی که در کنگره 60 می شود در هیچ انجیویی اینگونه نیست. شما می دانید که از 6 ماه قبل از اردو برنامه ریزی و رفت و آمد می کردند؟ چقدر نامه نگاری؟ پل درست کردن و برنامه ریزی برای 300 نفر . هوای سرد و گرم و بیابان و در آنجا بهترین آموزشها را دیدند و بهترین مسابقات را برگزار کردند و خوشبختانه زمین آنجا هم متعلق به خودمان است.

یکسری مسابقات برگزار کردند، مسابقات جوایزی داشت، جوایز را خود بچه ها تامین کردند و امروز از آقای امین خواهش می کنم که برای اهدای جوایز تشریف بیاورند.

سخنان آقای امین :

امسال هم به کمک بچه های اعضاء کنگره توانستیم اردو را برگزار کنیم. اردوبانان، کمک اردوبانان، دیده بانان اردو و ...

هرسال هم این مسابقات برگزار می شود، در اردو علاوه بر فعالیتهای روزانه که برگزار می شود و اینکه هرکسی باید در یک لژیون مثل ناهار، صبحانه و ... فعالیت کند، یکسری کارگاهها هم وجود دارد، مثل کارگاه ماساژ، کارگاه حرکات موزون، کارگاه آناتومی، کارگاه خطاطی، تیروکمان، ورزشهای گروهی ... هرساله سعی می کنیم به این مسابقات جوایزی بدهیم و این بخاطر این است که یکسری مسابقات در اردو برگزار می شود، این مسابقات داورهایی هم دارند و این داورها از قهرمانان سالهای گذشته هستند.

امروز روز اهداء جوایز است و هرسال هم رسم بر این است که از یکی دو نفر افرادی که بیشترین زحمت را در اردوی کنگره کشیده اند، بعنوان عضو برگزیده از آنها یاد می شود.

 

 

 

اهدای جوایز برگزیدگان فستیوال اردوی بلده

 

 

سخنان پایانی مهندس:

از این بعد تصمیم گرفتیم بعد از اتمام دوره های نگهبانی 7 جلسه، یک نگهبان برای 14جلسه انتخاب شود و آن نگهبان هم یک دبیر برای خودش انتخاب کند. در ضمن مسئولیت دستگاه های صوتی از این به بعد برعهده مرزبانان است.

منبع: کنگره60

نگارنده: مسافر احمدشریفیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .