English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 ؛ نمایندگی شیخ بهائی

کارگاه آموزشی کنگره 60 ؛ نمایندگی شیخ بهائی

جلسه چهاردهم از دور ششم کارگاههای اموزشی خصوصی شعبه شیخ بهایی در مورخه 94/05/10 با نگهبانی  مسافرعلیرضا، استادی مسافر امین و دبیری مسافر محمود با دستور جلسه "چگونه از سایت کنگره 60 استفاده می کنم؟" راس ساعت 17 اغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد

 ابتدا از نگهبان ودبیر جلسه و آقای علی جمالی مدیر محترم وبلاگ شعبه تقدیر وتشکر می‌کنم که فرصت خدمت را امروز به من دادند . الان در خانواده ها معمولا همه از موبایل های هوشمند استفاده می کنند و وارد شبکه های اجتماعی می شوند و از امکانات سودمند ان به نحو احسن استفاده می کنند . الان دیگر تکنولوژی و پیشرفت مختص به قشر یا سن خاصی نیست و همه از ان بهره می برند هر کس به میزان نیاز وتوانش از ان سود میبرد.

امروزه عصر دیجیتال وپیشرفت است و همه ما به نحوی در گیر این قضایا هستیم . نمی توانیم از انها بهره نبریم. ما در کنگره یاد گرفتیم جلوی تغییرات مثبت نایستیم، نباید بگوئیم من اهل کامپیوتر واین چیزها نیستم، من سر در نمیارم. باید خودمان را هماهنگ کنیم و پیش برویم. برای این کار باید اموزش بگیریم . 

طراحی این سامانه ها طوری است که هر کسی با هر رده سنی و تحصیلی می تواند از ان استفاده کند . سایت کنگره هم همین گونه است .طوری طراحی شده که هر کس با هر ملیتی و هر زبانی واهل هر کشور یا شهری بتواند از ان بهره برداری کند و به نتایجی که می خواهد برسد. سایت یک حوزه عمومی است . اگر شخصی بیمار شود و به دکتر برود یا مرکز درمانی ، اول از او تستها و ازمایشهای مختلف می گیرند و به اطاقهای متفاوت میبرند . مشاوره می‌شود و سپس بستری میشود و تحت درمان قرار می گیرد. ولی در کنگره این گونه نیست. هر شخصی که وارد شود یک مشاوره ای میشود و تحت اموزش ودرمان قرار می گیرد، سپس خودش باید حرکت کند و راه را پیدا کند . بقول اقای مهندس هر شخصی که ده جلسه مرتب به کنگره بیاید تازه می فهمد که کنگره چگونه جائی است. سایت هم همینگونه است، هر کس بخواهد از سایت استفاده کند، کافی است یک مدتی کاربر و خواننده سایت باشد، به مرور خود آموزشهای سایت او را برای استفاده بهتر راهنمایی می‌کند.

 اقای مهندس این لزوم استفاده از فضای مجازی را خیلی وقت پیش احساس کردند، شاید در آن موقع بسیاری نمی دانستند کامپیوتر چیست وچه می کند . در سال 1380 ایشان تصمیم جدی برای راه اندازی سایت گرفتند و در سال 1383 رسما سایت طراحی شد و فعالیتش را همانند یک شعبه زیر نظر یک گروه مرزبانی اغاز نمود والبته پس از مدتی زیر نظر مستقیم خود ایشان به فعالیت ادامه داد.

افراد زیادی تا کنون در سایت فعالیت نمودند ومن در همین جا از تک تک این عزیزان تشکر وقدردانی مینمایم.

سایت کنگره هم اکنون با دو زبان فارسی وانگلیسی ارائه می شود و روزانه بیش از سی هزار نفر از ان بازدید می‌کنند که 10 درصد بازدید کنندگان از کشورهای اروپا ودیگر کشورها هستند.

امروزه در هر کجای دنیا شما راجع به مسئله اعتیاد و درمان ان اطلاعاتی را بخواهید، سایت کنگره این اطلاعات را بطور کامل وجامع در اختیار شما قرار خواهد داد.

در پایان توصیه ای به همه عزیزان دارم. اگر می خواهید موفق شوید و به بهترین وجه سفر کنید از هفته اول سفرتان شروع کنید به نوشتن . هر چه به ذهنتان رسید بنویسید. از تجربیاتتان ،خاطراتتان، چه تلخ وچه شیرین بنویسید، تا برای خودتان و دیگران بار اموزشی داشته با شد . ممکن است یک نفر با کلمه ای از گفته های شما ذهنش باز شود و همین امر باعث بهبود و درمان وی گردد، همه استفاده می کنند و این میشود پیوندی بین شما و بقیه مردم و اعضای کنگره 60. همین که این مطالب را گوش می کنید بعدا می نویسید وسپس تایپ می کنید می شود ملکه ذهن شما و دیگر فراموش نخواهید کرد. حالا لازم نیست که حتما دستور زبان خوبی هم داشته باشید، همین که بنویسید، راه خودش را نمایان می‌کند.

تهیه گزارش و تصویر مسافر علی

ارسال تصاویر: مسافر مجتبی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .