English Version
English

گزارش کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی شهر قدس

گزارش کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی شهر قدس
روز یکشنبه  مورخ 94/5/4 کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران  نمایندگی شهر قدس با دستور جلسه «کار ،تحصیل ،قدرت» با استادی آقای سعید سراج، نگهبانی آقای حامد عربلو  و دبیری آقای رضا داودی رأس ساعت17 کار خود را آغاز نمود.
 


 
خلاصه ای از سخنان استاد:
در هر کدام از 52 دستور جلسات کنگره 60 قرار است که در مورد یک مسئله که رابطه مستقیمی با درمان اعتیاد دارد صحبت کنیم و از آن آموزش بگیریم . همانطور که شما مسافران به ویژه مسافران سفر اول می دانید اعتیاد ابتدا جسم را از تعادل خارج می کند و سپس روان و آنگاه  بقیه تخریبها را به دنبال خواهد داشت . حال ببینیم دستور جلسه این هفته چه ارتباطی با پیشگفتار ما دارد ؟ 
دستور جلسه از سه کلمه کار ، تحصیل و قدرت تشکیل شده است . پارامتر اول کار است . قبل از ورود ما به کنگره ه  ما دارای شغل و حرفه ای بودیم . 
خیلی ها به دلیل اعتیاد ممکن است کار خود را از دست داده باشند و یا وجهه کاری خود را در محل کار از دست داده باشند .این از همان تخریب هایی است که اعتیاد به دنبال خودش آورد . حال می خواهیم درمان شویم ،برای مسئله شغل و کار که مسئله مهمی نیز هست چه باید کرد ؟ پیشنهاد ما این است که اگر کار دارید به همان روال قبل ، بدون هیچ تغییری به کار خود ادامه دهید . اما اگر کاری ندارید با قناعت و صبر فعلاً به مسئله درمان اعتیاد خود بپردازید . هرچند خود مسافر پس از چند ماه که از درمان اعتیادش می گذرد ،چون که مقداری از حسهایش باز شده می خواهد تغییراتی اساسی در زندگی خویش ایجاد نماید ، که یکی از آنها در مورد کار است . اما تجربه ما در کنگره نشان داده است که رفتن به دنبال این تغییرات در درمان اعتیاد مسافران سفر اول  اثر منفی خواهد داشت .
دومین پارامتر دستور جلسه ، تحصیل می باشد.
عده ای دیگر ممکن است به خاطر اعتیاد و یا بهتر بگوییم  فرهنگ غلط اعتیاد ، ممکن است از تحصیل باز مانده باشند . پیشنهاد ما و یا در اصل پیشنهاد آموزشهای کنگره به این افراد چیست ؟ این موضوع نیز بهتر است برای مسافران سفر اول فعلاً مسکوت باشد و سپس در سفر دوم به ادامه تحصیل بپردازند . ما در کنگره برای تحصیل و کسب دانش اهمیت خاصی می دهیم ، اما تحصیل برای مسافران سفر دوم بسیار مفید خواهد بود .
پارامتر سوم قدرت است . قدرت یعنی توانایی انجام کار . زمانی ما قدرتی به دست خواهیم آورد و به تعادل خواهیم رسید که جسم و روان ما دارای تعادل لازم برای انجام کار را داشته باشند .جسم و روانی که تعادل نداشته باشد و درگیر مسئله اعتیاد باشد ، قادر نخواهد بود تا کاری را درست انجام دهد و این یعنی عدم قدرت . اگر به جایی رسیدیم که تعادل نسبی بر قرار شد آنگاه قدرت انجام بقیه کارها را خواهیم داشت .
 
 
تهیه گزارش: مسافر رضا داوودی
عکاس: مسافر علیرضا نیلکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .