English Version
English

ماده مخدری بنام شیشه

ماده مخدری بنام شیشه

خوشحالیم که به راه خود ادامه می‌دهیم و درراه آموزش و کسب دانائی و آگاهی به موضوع شیشه و تخریب‌های آن رسیدیم که دستور جلسه هفتگی این هفته در کنگره 60 می‌باشد.

در ابتدا آرزوی قبولی طاعات و عبادات شمارا دارم امیدوارم که بهره لازم را از این ماه پرفیض و برکت برده باشیم.

اما ماده مخدری بنام شیشه

شیشه  یا ایس  ماده مخدری است که اولین بار در جنگ جهانی دوم استفاده شد. ارتش کشورهای در حال جنگ برای بیدار نگه‌داشتن سربازان در شب‌ها و حفظ روحیه و شادابی و سرحالی سربازان از این ماده استفاده می‌کردند.

در ژاپن این ماده شابو نامیده می‌شده که همراه با مشروب مصرف می‌شد.پس از جنگ و گذشت چند سال و پیدا شدن تأثیرات آن بر روی سربازها ..خطرناک بودن و مخدر بودن شیشه عیان شد و از آن موقع موردتوجه دلالان مواد مخدر قرار گرفت.

در دهه 70 شمسی شیشه وارد ایران شد و در دسترس جوانان قرار گرفت چند سال بعد آقای مهندس دژاکام هشدار دادند که سونامی شیشه درراه است. و واقعیت هم همین بود .چه بسیار دخترکانی که توسط پدران مست از شیشه و آیس بیخ تا بیخ گلویشان بریده شد .و چه بسیار زنانی نجیبی که از سوی شوهران شیشه گسارشان رنگ نانجیبی بر آن‌ها زده شد.

آری تخریب‌های وحشتناک شیشه که حتی  یک در صد آن‌هم در بین افراد مصرف‌کننده تریاک ، شیره  و یا حتی هروئین هم دیده نمی‌شود .شیشه و مصرف شیشه را تبدیل به سونامی شیشه نمود. هرچند امروز ،سونامی شیشه در حال گذر است و متأسفانه سونامی هروئین درراه است.

و اما شکل ظاهری شیشه

شکل ظاهری شیشه شبیه خرده‌های یخ یا شیشه خردشده است و به همین علت به آن آیس یا شیشه می‌گویند..ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن آمفتامین می‌باشد ..شیشه به رنگ‌های سفید ،زرد ، قرمز، است .که رنگ سفید آن متداول‌تر است.

طرز مصرف شیشه به‌وسیله دستگاهی بنام پایپ است که شبیه چپق شیشه‌ای است.. هرچند به‌صورت دودی بر روی کفه زرورق همانند هروئین و یا به‌صورت تزریقی هم مصرف می‌شود

آثار مصرف شیشه :با اولین بار مصرف ،آثار و تخریب‌های شیشه مشخص می‌گردد که تیتر وار به بیان مختصری از آن می‌پردازم.. 

خشگی دهان - بی‌اشتهائی - تعریق - سردی دست‌وپا - خرابی دندان‌ها - مشکلات کبد - مشکلات ریوی - ضربان قلب - سکته قلبی و مرگ - توهمات زیاد - شک و بدبینی شدید - خشونت و درگیری و شکستن اثاثیه - دیوانگی و بسیاری از تخریب‌های دیگر ........ 

به علت جدید بودن این ماده  ناگاهی‌ها هم بسیار زیاد بود تا جایی که بعضی از دکترها برای ترک مصرف تریاک یا هروئین ، مصرف شیشه را تجویز می‌کردند و یا بسیاری از خانم‌ها و یا باشگاه‌های ورزشی برای لاغری از شیشه استفاده می‌کردند.

به دلیل نداشتن مرفین  اعتقادی در بین مصرف‌کنندگان وجود داشت  که شیشه اعتیاد ندارد تا پس از سال‌ها این باور به وجود آمد که شیشه هم اعتیاد دارد .،سخت‌تر ،بیشتر، وحشتناک‌تر،از مواد مخدر دیگر ..

خوشبختانه کنگره 60 روش درمان را هم پیداکرده بسیارند مصرف‌کنندگان شیشه‌ای که در کنگره به درمان رسیده‌اند و اکنون خود آن‌ها دستگیر ویاری رسان دیگر افرادند.

به امید روزی که این ماده مخدر از دیار ما ریشه‌کن شده و رخت بربندد.

با احترام .کمک راهنما بهزاد زاد افشار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .