English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی افسریه+مراسم افطاری

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی افسریه+مراسم افطاری

جلسه سیزدهم از دوره سیزده سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه آقایان کنگره60 نمایندگی افسریه روزهای دوشنبه مورخه 94/4/8 با نگهبانی آقای حمید سلطانی و با استادی امیرحسین بخشی‌پور و دبیری رضا قدیری و با دستور جلسه ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن) رأس ساعت 18 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که دوباره توانستم این جایگاه را تجربه کنم.

این سه پارامتر یعنی ظرفیت، مسئولیت و گم کردن قبله ارتباط تنگاتنگی باهم دارند. ظرفیت در مورد انسان و اشیاء قابل‌بحث است. مثلاً در مورد تحمل فشار در اشیاء باید گفت هر شیء به‌اندازه‌ای تحمل فشار را دارد ولی در مورد انسان می‌توان ظرفیت را بالا برد که در کنگره برای بالا بردن ظرفیت باید خدمت کرد.

وقتی من برای اولین بار وارد کنگره شدم حتی طی کشیدن را هم به من ندادند، چون افکارم افیونی بود و حتی نمی‌توانستم خودم را حفظ کنم. من نمی‌توانستم نگهبان خودم باشم، چه برسد به نگهبانی در کنگره60؛ در کنگره به‌صورت پله‌ای خدمت‌ها را تجربه کردم و به‌مرور ظرفیتم بالا رفت. مثلاً وقتی من هنوز حرمت‌ها را بلد نیستم، چگونه می‌توانم نگهبان نظم باشم؟ حضور در جلسات، مشارکت کردن، اهمیت دادن به حرمت‌ها، همه و همه می‌تواند ظرفیت من را بالا و بالاتر ببرد. من تا دیروز الفاظ بد به کار می‌بردم اما در هرروز سعی کردم بهتر و بهتر شوم و کم‌کم توانستم این الفاظ را ترک کنم. در مورد کمک مالی به کنگره هم همین‌طور است؛ مثلاً اگر من در روز اول بخواهم دو میلیون تومان به کنگره کمک کنم، از من قبول نمی‌کنند، چون ممکن است قبله‌ام را گم کنم و با هر اتفاق کوچکی به هم بریزم و بگویم من که دو میلیون تومان کمک کردم چرا باید مثلاً سقوط آزاد بروم! در بیرون از کنگره هم همین‌طور است، اگر یک کارمند ساده را بلافاصله در جایگاه رئیس قرار دهند همه‌چیز در آن اداره به هم می‌خورد.

من در روزهای اول خیلی علاقه داشتم مرزبان شوم و در کار مرزبان‌ها خیلی فضولی می‌کردم؛ اگر آن روز من مرزبان می‌شدم، هنوز هم مصرف‌‌کننده بودم و حتی ممکن بود ساختارهای کنگره را خراب کنم. اما بعدها با بالا رفتن ظرفیتم توانستم جایگاه مرزبانی را تجربه کنم و این‌یکی از زیبایی‌های کنگره است. کنگره اول ظرفیت را می‌دهد بعد جایگاه را.

من در ادامه راه همیشه مورد نظارت قرار می‌گیرم که همین نظارت نیز به‌صورت پلکانی می‌باشد. برای مثال کار مرزبان را دیده‌بان‌ها کنترل می‌کنند؛ در لژیون‌ها هم همین‌طور است، راهنما یکی از ره‌جوهای قدیمی و باظرفیت را به‌عنوان دبیر قرار می‌دهد. ما در کنگره یاد می‌گیریم که نباید هیچ‌وقت استپ کنیم و باید همیشه حرکتی روبه‌جلو داشته باشیم و هرگز دچار غرور و منیت نشویم.

امیدوارم همه ما بتوانیم خدمت گذاران خوبی برای کنگره باشیم.

 

گزارش تصویری مراسم افطاری:

تهیه گزارش: مسافر محمد مرادی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .