English Version
English

تداخل

تداخل

به نام خداوند مهربان          

 

یک موج، مثلاً موج آب از یک سری برآمدگی و فرورفتگی ایجادشده است ، زمانی که دو موج باهم برخورد می‌کنند دو حالت ممکن است به وجود بیاید .

اگر برآمدگی و فرورفتگی دو موج کاملاً برهم منطبق شوند ، دو موج یکدیگر را تقویت نموده درنتیجه موج بزرگ‌تری ایجاد می‌گردد که در علم به این پدیده تداخل سازنده می‌گویند و در این حالت امواج را هم‌فاز می‌نامند.

از طرف دیگر ممکن است در اثر برخورد این دو موج برآمدگی یکی در فرورفتگی دیگری فرود آید که در این صورت دو موج یکدیگر را خنثی کرده و اصطلاحاً می‌گویند که باهم غیر هم‌فاز هستند . به این حالت تداخل مخرب می‌گویند.

هر انسانی در هرلحظه یک موج از خود صادر می‌نماید که در برخورد با امواج انسان‌های دیگر پدیده تداخل به وجود می‌آید ، پس هرلحظه ما با دیگر انسان‌ها دچار تداخل امواج هستیم  که اگر امواج با یکدیگر هم‌فاز باشد یا خواسته من با شخص دیگر یکی باشد تداخل ما سازنده است و هر دو یکدیگر را تقویت می نمائیم  ولی  اگر امواج ما یا خواسته‌هایمان باهم منطبق نباشد نه‌تنها باعث تقویت یکدیگر نمی‌شویم بلکه باعث تضعیف و اتلاف انرژی یکدیگر نیز می‌شویم .

مثلاً در کنگره 60 که ما همگی یک خواسته مشترک داریم و آن درمان قطعی اعتیاد می‌باشد چون امواج صادرشده از هریک از ما با دیگر اعضاء منطبق می‌باشد درنتیجه همه امواج یکدیگر را تقویت نموده و موج بسیار بزرگی تشکیل می‌دهد که قدرت آن بسیار عظیم و باورنکردنی می‌باشد.

نکته‌ای که وجود دارد این است فرد مصرف‌کننده مواد مخدر که برای درمان وارد کنگره 60 می‌شود اگر موج یا خواسته واقعی درمان داشته باشد با امواج دیگر اعضاء هم‌فاز می‌شود و خواسته درمان او بسیار تقویت می‌شود و به‌راحتی به هدف می‌رسد. مثل یک کشتی بادبانی که در مسیر باد قرار بگیرد اما اگر خواسته درمان فرد واقعی نباشد ، آنگاه امواج او با دیگران غیر هم‌فاز و تداخل مخرب به وجود می‌آید و متأسفانه در این مسیر نمی‌تواند به هدف که درمان قطعی مواد مخدر می‌باشد، برسد .

امیدوارم که همه انسان‌های دربند مواد مخدر روزی خواسته واقعی درمان را پیدا نمایند و آنگاه کشتی نجات خداوند آن‌ها را به مقصد درمان برساند.

با احترام فراوان

رضا صبائی کمک راهنمای نمایندگی پرستار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .