English Version
English

امواج سهمگین زندگی

امواج سهمگین زندگی

زندگی ما انسان‌ها سرشار از امواج ناشی از مشکلات است، بعضی از این امواج آرام و بعضی سهمیگن هستند، حال بسته به واکنش مان نسبت به این امواج یا فشرده و غرق می‌شویم یا اینکه در مقابل بدترین امواج، مانند پر کاه خود را بر روی آب نگه می‌داریم. باید بپذیریم که هرلحظه در زندگی، ممکن است اتفاق و مشکلی رخ دهد و ما بایستی یاد بگیریم که هرلحظه از زندگی‌مان را چگونه  کنترل کنیم، یعنی چگونه درست تفکر کنیم و چگونه درست عمل کنیم. بایستی مانند ناخدایی باشیم که می‌تواند کشتی‌اش را در همه شرایط صحیح هدایت کند.

اگر یاد بگیریم که در شرایط بحرانی و مواجهه با مشکلات بزرگ، خودمان را مدیریت کنیم، دیگر چیزی به نام مشکل و مسئله برایمان وجود ندارد، مانند کسی که دمای هفتاد درجه را تحمل می‌کند، این شخص در دمای چهل درجه، دیگر بی‌تاب نمی‌شود زیرا  آموخته است که در 70 درجه چگونه به حیاتش ادامه دهد. ما آمده‌ایم که یاد بگیریم. زلزله، جنگ، بیماری، مشکلات عاطفی، همهٔ این‌ها برای این است که آموزش بگیریم، پس نباید دنبال مقصر بگردیم یا دنبال کسانی که مشکلاتمان را حل کنند، بلکه خودمان باید مشکلاتمان را حل نماییم.

دنبال فالگیر، جادوگر و یا بزرگ‌تری برای حل مشکلات، به ما کمکی نخواهد کرد. ولی  وقتی‌که توانستیم خودمان مشکلاتمان را حل کنیم، ترس‌هایمان ریخته می‌شود و اعتمادبه‌نفسمان هم بالا می‌رود کنگره مانند گردباد سبزی است که همیشه در حال چرخش است و افرادی که حرکت نمی‌کنند و پاکسازی نمی‌کنند، بیرون رانده می‌شوند و اما کسانی که در حال تزکیهٔ نفس و گرفتن آموزش‌ها هستند، با هر چرخشی به مرکز دایره نزدیک و درنهایت جدا می‌شوند و به سمت بالا عروج پیدا می‌کنند.

تهیه گزارش: خانم ستاره

منبع کنگره 60: وبلاگ خانم های مسافر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .