English Version
English

جهان علت‌ها

جهان علت‌ها

همه ما انسان‌ها دارای نیروهای درونی هستیم که از این نیروها بی‌اطلاعیم برای بکار گیری بیدار کردن این نیروها نیاز به مهارت‌ها فنون و تجربیاتی داریم تا بتوانیم از طریق آموزش آن‌ها این نیروهای خفته را بیدار کنیم. کاملاً مشخص است آن‌هایی که می‌توانند از این قدرت درون خود استفاده کنند به سمت‌وسویی می‌روند که می‌دانند مبدأ و مقصدشان کجاست و چگونه می‌توان به آن رسید آینده خویش را تصور کرده و با قاطعیت و ایمان در مسیر آن گام برمی‌دارند و از قدرت‌های درون خویش استفاده می‌کنند.

ما در جهان علت‌ها و معلول‌ها زندگی می‌کنیم در این جهان هیچ‌چیز به‌تصادف رخ نمی‌دهد در حقیقت اسباب آنچه برایتان رخ می‌دهد را خود شما با تفکرتان چه مثبت و چه منفی فراهم می‌کنید و همه آنچه برایمان رخ می‌دهد نتیجه اعمال و رفتارمان و تفکراتمان است .برای بیداری نیروهای خفته درون باید از ضد ارزش‌ها دوری کرد .

هرزمانی که بخواهیم از ضد ارزش‌ها و خواسته‌های نامعقول خود دوری‌کنیم و به سمت ارزش‌ها و خواسته‌های معقول برویم مطمئن باشید به این راحتی کلام و سخن نیست در سر راهمان حتماً به موانع یا سختی‌ها روبرو خواهیم شد یا نیروهای اهریمنی سر راه من قرار می‌گیرند که من را از ادامه راه متوقف کنند. هر جا و مکانی صحبت از حق و حقیقت باشد این نیروها وجود دارند که مانع از آموزش گرفتن من شوند.چه چیزی اینجا می‌تواند با این نیروها مبارزه کند آن‌ها را از سر راه بردارد فقط به نظر من ایمان و دانائی من است که می‌تواند من را از شر آن‌ها رها کند . هر چه دانائی من فراتر و بالاتر باشد کار نیروهای اهریمنی سخت‌تر می‌شود ولی به‌عکس هر چه دانائی من کمتر باشد و ایمانم سست‌تر آن‌ها به‌راحتی رسوخ می‌کنید و نیروهای درونی مرا از بین خواهند برد .

انسان می‌خواهد با کمترین سختی به باارزش‌ترین چیزها برسد و سختی نکشد و صاحب عالم شود.

می‌گویند: شخصی به سرزمینی رفت که بسیار سرسبز بود و گل و شکوفه فراوان داشت دل‌خوش کرد که در آنجا بماند . مردی را دید و از او پرسید : اینجا کجاست که من در آنم . مرد جواب داد: اگر من به تو بگویم باور می‌کنی؟ مرد گفت تا چه باشد . جواب شنید که اینجا بیابانی بود که نه آب داشت نه گل نه سبزه و نه اثری از زندگی بلکه همه این‌ها که امروز می‌بینی نتیجه کار و تلاش توأم با درد و رنج است و تو فقط ثمره آن را می‌بینی و نه درد و رنج آن را تو ظاهر را می‌بینی و خواسته خودت را ولی من با دیده خود دردها و رنج‌ها و بی‌خوابی‌ها را می‌بینی . برای دوری از ضد ارزش‌ها و در صراط مستقیم قرار گرفتن موانع و سختی‌های هم هست ولی من می‌توانم با هوشیاری کامل و آموزش‌های که در این راه فراگرفته‌ام و دانائی خود و ایمان خود آن‌ها را پشت سر بگذارم.با از ادامه راه هراسی نداشتن و به روشنایی رسیدن و به راهی که ناشی از خودشناسی و خودسازی است رفتن و دوباره انسان واقعی شدن و آرام  شدن و آگاه گشتن از آنچه که هست و می‌توان انتخاب کرد. آگاه باش به راه معرفت تا فریب ندهند ترا.

با احترام : همسفر مریم داراب

ارسال کننده : همسفر زری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .