English Version
English

کارگاه آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی آکادمی

کارگاه آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی آکادمی

دومين جلسه از دوره پنجاه و ششم سری کارگاههای آموزشی ویژه همسفران کنگره 60 با استادی خانم شبنم، نگهبانی خانم سلوه و دبیری خانم مهوش با دستور جلسه "كه چي" در روز سه شنبه مورخ 5/3/94 رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.



سخنان استاد:

اين دستور جلسه شايد از نظر جمله بندي خيلي كوتاه باشد ولي فوق العاده مفيد هست؛ جز؛ دستور جلساتي است كه فلسفي ، معنوي و مادي و... است. با وجود كوتاه بودن همه اينها را در خود دارد.

دستور جلسه كي چي باعث مي شود كه ما به جلو حركت كنيم اگر در زندگي و كارمان كه چي را از خودمان سوال كنيم  و براي آن يك جواب منطقي و عقلاني پيدا كنيم ما را خيلي به جلو مي برد و براي پيدا كردن جواب بايد جهان بيني  خود را تقويت كنيم و آن به آموزشهايي كه از كنگره مي گيريم بر مي گردد. در كنگره براي درمان مسافرانمان مي آييم و در واقع اينجا اول به خودمان يه جورايي كمك مي شود چرا؟ وقتي از خودمان بپرسيم كه ، كه چي به كنگره مي آييم من كه معتاد نيستم . در كنگره علاوه بر صورت مسئله اعتياد و فيزيولوژي انسان به من شناسانده مي شود و تخريبها را به من مي شناسند پس ديگر مسافرم را به عنوان يك جاني نمي بينم  و در واقع كنگره مرا آرام كرد.

در مورد مسائل مثبت هم كه چي درس بخونم كه چي دانشگاه برم كه چي ازدواج كنم و... جواب همه اينها را پيدا كردن باعث مي شود كه من به جلو سوق داده شوم. وقتي به كنگره مي آييم و مسافرانمان به درمان مي رسند نبايد فكر كنيم كه همه چيز تمام شده خب ديگر نيايم. بايد دنبال جواب بگردم كه چرا بعد از درمان به كنگره بيايم بايد روي جهان بيني خودم كار كنم بعد مي بينم نياز پيدا مي كنم براي آموزش بيشتر، بايد دنبال بيشتر خواندن و شركت در آموزشها باشم. وقتي كمك راهنما مي شويم و به شخصي كه مثل روز اول ماست به او كمك مي كنيم مي بينيم حالمان خيلي بهتر مي شود. پس ما به كنگره مي آييم كه مرهمي براي زخمهاي مسافرمان باشيم ولي در كنار آن بيشتر به خودمان كمك مي كنيم.

هميشه بايد در تمام مراحل زندگي سوال كي چي را با تامل به آن فكر كنيم و همين جوري از آن عبور نكنيم. مسائلي كه در كنگره وجود دارد قسمت كوچكي از زندگي ما را نشان مي دهد ولي دستور جلسات آنقدر با فكر و انديشه در كنار هم قرار گرفتند كه ار كنار هم قرار گرفتن اين پازلها يك نقشه قشنگ ايجاد مي شود.

ما قرار بال پرواز مسافرانمان باشيم قرار نيست در اينجا ياد بگيريم فقط ساكت باشيم و تحمل كنيم ياد مي گيريم صبور باشيم. بايد بخشندگي خود را نشان بدهم كه باعث مي شود حال من و مسافرم خوب شود و جو خانه آرام مي شود.

تهيه گزارش و عكس: همسفر زري

منبع کنگره 60: وبلاگ نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .