English Version
English

(که چی)؟...

(که چی)؟...

 

در ابتدای کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر مطلبی دارد با عنوان « آغاز تفکر »، که آقای مهندس دژاکام از خود پرسیده است :

« تو اصلا می دونی چقدر مواد مصرف می کنی؟ » و همین سوال سر آغاز تفکر و جستجوی پاسخ، سرآغازی برای ابداع روش DST شده است.

دستور جلسه :

این هفته جلسات آموزشی کنگره 60 « که چی » است.

جمله پرسشی که از دو کلمه بیشتر تشکیل نشده است و برای تمام موضوعات زندگی و خصوصا درمان اعتیادمی آید :

مواد مصرف کنم که چی ؟ درمان شوم که چی؟ CD  گوش بدهم که چی؟ خدمت کنم که چی؟ تیپر کنم که چی؟...

این سوال آغاز تفکر و پاسخ درست به این سوال، باعث شکل گیری جهان بینی، درمان، رشد و سلامت می گردد و جواب نادرست و به تعبیری ندانستن جواب درست باعث نزول و فرو رفتن بیشتر در تاریکی ها می شود.

پس چیزی که مهم است همان داشتن جواب درست برای سوال « که چی » است که برای رسیدن به این موضوع سه پارامتر که همان مثلث دانایی را تشکیل می دهند لازم است 

  • آموزش :
  • ما در هر لحظه در سطحی از اطلاعات هستیم که بر اساس همان اطلاعات به سوالات پاسخ می دهیم و مطمئنا دایره اطلاعات مصرف کننده آنقدر نیست تا جواب شایسته به این سوال بدهد. پس لازم است این اطلاعات در جلسات آموزشی و لژیون ها تغییر و افزایش یابد.
  • تجربه :
  • خیلی از این سوالات « که چی ؟» را نمی توان جواب داد جز آنکه با تجربه کردن حس کرد یعنی اینکه برای اینکه پاسخ دهیم «خدمت کنیم که چی»؟ یک راه بیشتر وجود ندارد جز اینکه آن را تجربه کنیم.
  • -تفکر :
  • دو پارامتر فوق مکمل هم هستند ولی به نتیجه نخواهند رسید مگر در کنار این آموزش ها و تجربیات تفکر کنیم، آن وقت دانایی لازم جهت پاسخ به این سوالات تا رسیدن به درمان و تعادل را خواهیم داشت.

واما اینجا دیگر اگر نگویم خبری از این جمله دو کلمه ای (که چی) نیست شاید درست نگفته باشیم . اینجا دیگر قضیعه فرق میکند جواب این سوال دیگر با آگاهی وآموزش است.اینجا دیگر رکعب نمیخوریم بدل میزنیم ودرآرامش هستیم.
 

نویسنده: بهمن مشفق

نگارنده:رضا قدمی

منبع : کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .