English Version
English

اعتیاد دوست خائن ورزشکار ، گفتگو با نادر فراهانی

اعتیاد دوست خائن ورزشکار ، گفتگو با نادر فراهانی

با سلام و خیرمقدم خدمت شما و همراهان گرامی که به نمایندگی مشهد تشریف آوردید

  • لطفاً خودتان را معرفی و یک بیوگرافی کوتاهی از خودتان ارائه فرمایید ؟

سلام دوستان نادر یک مسافر هستم ، آنتی ایکس مصرفی‌ام الکل تریاک و کراک بوده ده ماه سفر اول داشتم به روش Dst با داروی اوپیوم به راهنمایی آقای محمد صداقت ، رشته ورزشی کشتی، رهایی از دام اعتیاد 7 سال و 7 ماه - و دو سال و سه ماه است که  باراهنمایی جناب مهندس دژاکام از بند سیگار آزاد و رها هستم

من 37 سال سن دارم متأهل هستم  از سال 85 با تخریب بالای مواد مخدر وارد کنگره 60 شدم ، قبل از اعتیاد و در دوران نامزدي اعتياد ، ورزش می‌کردم و از طریق دوپینگ در ورزش با مواد مخدر آشنا شدم و برای دوپينگ در ورزش مواد مصرف می‌کردم  که در آخر به اعتیاد ختم شد .

  • لطفاً بفرمایید چه مسئولیت‌هایی در رابطه با ورزش در کنگره داشته و دارید ؟

من از سال 86 مرزبان ورزش بودم ، ورزش بان رشته فوتبال هم بودم و در ادامه به لطف و حمایت جناب  مهندس رشته کشتی راه‌اندازی شد،  که نگهبان رشته کشتی شدم  و هنوز هم  در این جایگاه خدمت می‌کنم و حدود سه سال است که عضو شورای ورزشی کنگره 60 هستم.

 

  • جناب فراهانی چارت سازمانی ورزش در کنگره 60  را برای ما توضیح دهید ؟

چارت سازمانی ما بدین‌صورت است که در راًس نگهبان کنگره 60 جناب مهندس دژاکام ،  بعدازآن نگهبان ورزش کنگره که در حال حاضر نگهبان  ورزش هم جناب مهندس دژاکام هستند یک مرحله پایین‌تر کنگره ورزش یا همان شورای ورزشی است که متشکل  شده از 6 نفر ، بعد از شورا سرپرست رشته‌های مختلف که زیر نظر شورا فعالیت می‌کنند . ایجنت نمایندگی هر شهرستان رابط مستقیم ورزش آن نمایندگی با کنگره ورزش است و ایجنت ها به علت مشغله زیاد یک نماینده به‌عنوان مسئول ورزش آن نمایندگی معرفی فرموده‌اند و ورزش بانان هر رشته زیر نظر مسئول ورزشی هر نمایندگی فعالیت می‌نمایند ، در کل شورا ورزشی قوانین و مصوباتي را که مربوط به اجرای مسابقات ورزشی کنگره 60 می‌باشد را تصویب و بر اجرای آن‌ها نظارت دارد .

 

  • لطفا‌‌ً برای دوستانی که اطلاع ندارند بفرمایید وظيفه شورای ورزشی در کنگره 60 چيست؟

اگر خيلي به‌طور خلاصه بخواهم بگويم  تمام تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات در رابطه با ورزش کنگره در این شورا انجام می‌شود .

 

  • جناب آقای فراهانی شما به‌عنوان عضو شورای ورزشی بفرمائید چرا رشته‌های رزمی در کنگره وجود ندارد ؟

کنگره اعتقاد دارد ورزش باید در جهت سالم‌سازی یا پرورش روح و روان و فیزیک انسان باشد ، فعلاً شورا ورزشی موافق با راه‌اندازی رشته‌های ورزشی که ضربه می‌زنند مانند بوکس ، کاراته ، تکواندو و... نیست. من دوست دارم این را اذعان کنم در کنگره 60 هیچ‌کس به‌اندازه جناب مهندس از ورزش حمایت نمی‌کنند .

  • جناب مهندس دژاکام دریکی از جلسات فرمودند که ورزش فقط منحصر به افراد حرفه‌ای نشود و افرادی که قبلاً ورزش نمی‌کردند وارد میادین ورزشی شوند در این خصوص کمی توضیح دهید ؟

جناب مهندس بارها این جمله را تکرار کردند که ورزش کنگره 60 برای افرادی است که آن رشته ورزشی را بلد نیستند ، ما در کنگره 60 باخت نداریم یا می‌بریم یا می‌آموزیم و بر این اساس کسانی در ورزش کنگره حضور دارند که شاید در آن رشته هیچ تخصصی ندارند و وارد میدان‌ها می‌شوند و آنجا آموزش می‌گیرند تمام‌کار کنگره آموزش است افرادی که حرفه‌ای هستند  به دیگران آموزش می‌دهند .

 

  • جناب فراهانی توضیح دهید که چگونه یک ورزشکار مصرف کننده مواد مخدر و درنهایت معتاد می‌شود و در کنگره 60 عکس این قضیه رخ می‌دهد، یعنی یک مصرف‌کننده مواد در کنگره به درمان می‌رسد و به میادین ورزشی روی می‌آورد ؟

در این قضیه چیزی که مهم است سطح آگاهی شخص است و اینکه یک شخص چه مقدار اطلاعات نسبت به خودش و دنیای پیرامون خودش دارد، روی آوردن ورزشکاران به مواد مخدر مسئله‌ای است که زیاد دیده می‌شود و دلایل مختلفی دارد و مهم‌ترین دلیل آن نداشتن آگاهی و اطلاعات از مواد مخدر و انسان است که از ازدواج این دو فرزند ناخلفی به نام اعتیاد متولد می‌شود،  معمولاً ورزشکارانی که به‌صورت حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای ورزش می‌کنند و دانش کافی نسبت به دو مقوله فوق ندارند ، زمانی که کمی پا به سن می‌گذارند و توان فیزیکی آن‌ها افت می‌کند  ، با این باور غلط که مواد مخدر به آن‌ها نیرو می‌دهد مواد مصرف می‌کنند و می‌خواهند کمبود توان را با مصرف مواد جبران کنند و به‌قول‌معروف  میانبر بزنند ، درصورتی‌که مواد مخدر هیچ نیرویی به آن‌ها نمی‌دهد فقط انرژی درون آن‌ها را ا که برای سالیان آینده در بدن ذخیره‌شده آزاد می‌کند و تکرار این عمل  منجر به اعتیاد آن‌ها می‌شود .

کنگره 60 اعتقاد دارد ورزش مکمل درمان اعتیاد است و از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه براثر مصرف مواد مخدر ماهیچه‌های فرد مصرف‌کننده ضعیف شده‌اند و درنتیجه نمی‌توانند استخوان‌ها و اسکلت بدن را به حالت استاندارد نگه‌دارند، به همین دلیل افراد مصرف‌کننده  مواد معمولاً دچار خمودگی ستون فقرات و پاها هستند و یک شخص در حال درمان و پس از درمان باید ورزش کند ،  تا ماهیچه‌ها آن توان لازم را پیدا کنند و شکل فیزیکی بدن به حال اولیه برگردد  ، به همین دلیل است اعضا کنگره حتماً باید یک‌رشته ورزشی را انتخاب کنند و در آن رشته فعالیت نمایند . و یکی از دلایلی که باعث شد من وارد کنگره شوم همین ورزش کنگره بود چون من سابقه ورزشی داشتم و دیدم در کنگره 60 فعالیت ورزشی صورت می‌گیرد علاقه‌مند شدم به کنگره بیایم .

  • شما به‌عنوان یک راهنما بفرمایید فرق درمان که در کنگره 60 اتفاق می‌افتد و ترک ، که به‌صورت های مختلف در جامعه برای رهایی از اعتیاد انجام می‌گیرد چیست ؟

اعتیاد یک بیماری است و جناب مهندس دژاکام درمان این بیماری را که تاکنون در جهان درمانی ، برای آن وجود نداشت کشف کردند و درمان یک بیماری یعنی پس از طی پروسه درمانی ، اثری از آن بیماری به جا نماند و در خصوص بیماری اعتیاد این اتفاق فقط در کنگره 60 می‌افتد و این روش با ترک اعتیاد فرق می‌کند.

 در این روش سیستمهای شبه افیونی بدن یا همان سیستم ايكس  بدن کاملاً راه‌اندازی می‌شود و با آموزش‌های جهان‌بینی کنگره ، دیدگاه افراد مصرف‌کننده نسبت به خودشان و جهان پیرامونشان کاملاً تغییر می‌کند و ورزش کنگره این درمان را کامل می‌کند و یک ریکاوری صورت می‌گیرد که برگشت مجدد به اعتياد تقریباً به صفر می‌رسد ، آمار درمان شده‌های کنگره60 در این 17 سال سندی است بر این ادعا .

  • صحبت خاصی اگر دارید بفرمایید ؟

امروز ما در پارک نیلوفر ( اندیشه ) مشهد هستیم و نگاه می‌کنم می‌بینم افرادی که روزی مصرف‌کننده مواد بودند امروز در حال ورزش در رشته‌های مختلف هستند یک‌زمانی در چنین روزهایی (( ساعت 10 صبح روز جمعه ما مصرف‌کنندگان خواب بودیم ))ولی امروز در پارک مشغول ورزش کردن ، صبحانه خوردن و لذت بردن از زندگی هستیم ، همه ما این حال خوش را مرهون زحمات مهندس دژاکام   و خانواده ايشان هستیم ، خانواده دژاکام زحمات زیادی کشیدند تا امروز خانواده بزرگ کنگره 60 تشکیل شود اگر امروز ما در مکانی ما امن در حال درمان هستیم و به  حال خوش رسیدیم افراد زیادی قبلاً با صبوری زحمات فراواني کشیده‌اند.

 و جا دارد تشکر کنم از دیده بان های محترم کنگره ، دیده بان ها در صور پنهان زحمات زیادی برای ما می‌کشند که شاید کم‌تر دیده شود من در آخر تشکر ویژه دارم از جناب آقاي مهدی سهیلی که ده سال دیده‌بان ورزش کنگره 60 بودند و اکنون دیده‌بان قسمت دیگری هستند، ایشان واقعاً زحمات زیادی برای ورزش در کنگره کشیدند و بخش عمده‌ای از ورزش مرهون زحمات ایشان است امیدوارم هرکجا هستند صحیح و سالم باشند

 پیام ؟

دوست دارم جمله مهندس دژاکام  را در اینجا تکرار کنم که : " اعتیاد دوست خائن ورزشکار است " باید آموزش‌های کنگره 60 را جدی بگیریم و آن‌ها را کاربردی کنیم تا مجدد با این دوست خائن رابطه برقرار نکنیم .

 

  • نظر جناب فراهانی درباره نمایندگی مشهد ؟

بسیار عالی و محبت اعضاء نمایندگی مشهد مثال‌زدنی است از ایجنت و مرزبانان و تمام خدمت گذاران نمایندگی شما تشکر می‌کنم و آرزوی سلامتی و بهروزی برايتان دارم امیدوارم همواره موفق باشید .

 

با تشکر از شما که وقتتان را در اختیار ما قراردادید و در این گفتگو شرکت کردید .

 

تهیه و تنظیم گزارش : مسافر رضا شفیعی

نمايندگي مشهد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .