English Version
English

تعادل و بی تعادلی

تعادل و بی تعادلی

تعادل بر گرفته از عدالت است و عدالت یعنی قرار دادن و یا قرار گرفتن هرچیزی در جای خودش، البته با رعایت تناسب بصورت مثلثی متساوی الاضلاع.  (عدالت، معرفت و عمل سالم) کنگره 60 یا جسم، روان و جهان بینی در مقوله درمان اعتیاد.

امروزه در بسیاری از جوامع بشری بیماری اعتیاد به مصرف مواد مخدر و درمان آن یکی از مجهولات محسوب می گردد و تلاش گسترده ای بصورت تحقیقاتی و علمی صورت می پذیرد که این مجهول تبدیل به معلوم گردد و در این راستا کنگره 60 به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد که حوزه فعالیتش در خصوص راهنمایی رایگان درمان اعتیاد به مصرف مواد مخدر می باشد که با توجه به کارنامه و مستندات موجود بصورت علمی و تجربی بسیار موفق نشان داده است.

من مسافر عباس پس از 17 سال مصرف مواد مخدر با وضعیتی نا متعادل و کاملا بهم ریخته وارد کنگره 60 شدم و با توجه به فرایند زمان و بهره گیری از آموزشهای جهان بینی در جلسات آموزشی بطور مستمر و بایسته و با کاربردی کردن آموزشهای جهان بینی پس از 11 ماه در مقوله ی جسم و روان به تعادل رسیده و کاملامتعادل و بدون نیاز به مصرف مواد مخدر و هیچگونه میل یا وسوسه مصرف هم اکنون 4 سال زندگی لذت بخش را بدون مصرف مواد مخدر تجربه میکنم و هیچگونه وسوسه ای ندارم.

اما نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در مقوله درمان اعتیاد جهان بینی و تغییر نگاه فرد است که او را در مسیر حرکت و ادامه آن تا رسیدن به مقصد یاری و حمایت می نماید. همانطوری که جناب مهندس دژاکام بنیانگزار محترم کنگره فرموده اند: فرهنگ اعتیاد به مصرف مواد مخدر به مراتب بسیار خطرناک تر از خود مواد مخدر و اعتیاد به آن است زیرا در دوران مصرف مواد مخدر و به مرور زمان با حکم فرما شدن فرهنگ اعتیاد در زندگی فرد مصرف کننده آداب و معاشرت فرد خواسته و یا نا خواسته دچار تغییر و دگرگونی می شود که فرد مصرف کننده با یک جهان بینی کاملا افیونی که ریشه در بی تعادلی دارد در حال زندگی کردن و ادامه حیات است.

آداب معاشرت با اطرافیان خود را رعایت نمی کند و شرط ادب و نزاکت را بجا نمی آورد.

چرا؟ چون از تعادل لازم برخوردار نیست. من اکنون بعد از کذشت 4 سال از زندگی کردن خودم رضایت کامل دارم چرا که مخدرهای طبیعی بدنم تولید و سیستم تولید کننده آنها راه اندازی گردیده است ولی در مقوله جهان بینی و تغییر آن شدیدا نیاز به آموزشهای کنگره 60 دارم و اگر مانده ام و در حال خدمت کردن هستم این بخاطر نیاز کنگره 60 نیست بلکه نیاز خودم به آموزشهای جهان بینی می باشد. زیرا خدمتگزار بودن در جایگاه کمک راهنمائی یکی از پروسه های درمان اعتیاد در قالب جهان بینی می باشد.

با تغییر جهان بینی به آرامی و با لحاظ نمودن فرآیند زمان آداب صحیح معاشرت و همزیستی مسالمت آمیز را در کنار هم می آموزیم و کار بردی می کنیم و فراگیری هریک از حروف الفبای جهان بینی گامی است برای نزدیک شدن به تعادل لازم به جهت ادامه حیات و رسیدن به مکانی که از آنجا انشعاب یافته ایم.

به قول آقای مهندس باید فرض کنیم که همه بی تعادل هستند و باید بسیار مراقب عملکرد خودمان باشیم که مبادا از بی تعادلی دیگران حالمان ناخوش و خراب شود.

افراد متعادل بصورت اسطوره ای بسیار قلیل و اندک هستند اما افراد نا متعادل بسیار زیاد هستند.

خداوندا: ما را با سعی و تلاش خودمان همواره در تغییر جهان بینی یاری فرما تا با حمایت خودت به آرامی به تعادل لازم نزدیک شده و تعادل را در معنی و مفهوم واقعی حس نمائیم.

آمین یا رب العالمین

 

منبع: وبلاگ نمایندگی شهر قدس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .