English Version
English

خبرگزاری تسنیم: انعکاس موفقیت تیم راگبی کنگره ۶۰ در سایت «UNODC»

خبرگزاری تسنیم: انعکاس موفقیت تیم راگبی کنگره ۶۰ در سایت «UNODC»
 

انعکاس موفقیت تیم راگبی کنگره ۶۰ در سایت «UNODC»

خبرگزاری تسنیم: سایت دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل (UNODC)، در گزارشی موفقیت‌های تیم راگبی کنگره ۶۰ را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، جمعیت احیای انسانی کنگره 60، تحت عنوان یک سازمان مردم نهادِ فعال در عرصه درمان اعتیاد در سال 78 پایه‌گذاری شد و به گفته موسس این جمعیت، تاکنون نزدیک به 20 هزار نفر در طول سال‌های فعالیت این کنگره، از اعتیاد رها شده و به درمان رسیده‌اند؛ این موفقیت در حالی به دست آمده است که روش‌های درمانی در کنگره 60، منطبق بر روش درمان تدریجی «DST» پایه ریزی شده؛‌ روش درمانی خاصی که در سال 2000 میلادی، از سوی NIDA (سازمان دارویی وابسته به وزارت بهداشت آمریکا) به عنوان بهترین، کم خطرترین و پر راندمان‌ترین روش درمان اعتیاد اعلام شده است.

از سوی دیگر جمعیت احیای انسانی کنگره 60،‌ با تکیه بر فعالیت ورزشی برای اعضای خود، سعی داشته تا ورزش را نه تنها به عنوان مکملی برای درمان،‌ بلکه به عنوان جزئی از پروسه درمان اعتیاد شناسانده و راه‌اندازی بیش از 16 رشته ورزشی و 5 باشگاه فعال در لیگ‌های کشور از اعضای تحت درمان و درمان شده در این کنگره، شاهدی بر این مدعاست.

در سال‌های اخیر اگرچه شاهد موفقیت تیم‌های کشتی، فوتبال، تیراندازی با کمان و حتی راگبی کنگره 60 در لیگ‌های داخلی بودیم ولی انتشار گزارشی از موفقیت‌های تیم راگبی اعضای این کنگره در سایت دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل، همزمان با راه‌یابی این تیم به مسابقات بین‌المللی، نشان دهنده سطح بالای موفقیت کنگره 60 در اهداف خود و اعضای این تیم است که در روزهایی نه چندان دور، جزو جمعیت معتادان و مصرف کنندگان حرفه‌ای مواد مخدر بودند.

در گزارش دفتر سازمان مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در خصوص تیم راگبی کنگره 60 که با عنوان «از اعتیاد تا بالاترین سطح راگبی؛ قدرت درمانی همبستگی اجتماعی» منتشر شده با اشاره به اثرات شناخته شده و مثبت ورزش بر سلامت اجتماعی، ذهنی و جسمی می‌گوید: کنگره 60 سال‌ها از اثرات همبستگی اجتماعیِ تاثیرات ورزش در تکمیل پروسه درمان و بازیابی از اعتیاد استفاده کرده و اعضای خود را تشویق می‌کند تا در فعالیت‌های ورزشی به عنوان بخشی از پروسه درمان خود شرکت کنند. این NGO دارای تعداد زیادی از باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های حرفه‌ای در رشته‌های مختلف از جمله راگبی، فوتبال، والیبال، تیراندازی با کمان و کشتی است و برخی از تیم‌های آن حتی تا رقابت‌های مطرح در سطح ملی نیز پیش رفته‌اند.

در ادامه، نگارنده این گزارش با برشمردن بخشی از موفقیت‌های تیم راگبی کنگره 60، می‌نویسد:‌ تیم راگبی کنگره 60، 10 سال است که به صورت مستمر در رقابت‌های راگبی ایران حضور دارد و در مسابقات لیگ دسته یک کشوری که در دسامبر سال 2014 برگزار شد، مقام اول را کسب کرده، و علاوه بر آن در تورنومنتی که در اوایل سال 2014 نیز در استان لرستان برگزار شد، توانست مقام دوم لیگ دسته یک کشوری را از آن خود کند.

در گزارش دفتر سازمان مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل از تیم راگبی کنگره 60، با تاکید بر اینکه اعضای تیم کنگره 60 در گذشته مصرف‌کنندگان مواد آمفتامینی (ATS) و هروئین بوده‌اند، به دو عضو این تیم اشاره و در معرفی آن‌ها عنوان شده: عباس رسول‌زاده و بهادر محمدی از جمله معتادان تحت درمان و عضو تیم راگبی کنگره 60 هستند که فعالیت در این رشته ورزشی را در ابتدا به عنوان بخشی از مراحل درمان خود آغاز کردند و امروز توانسته‌اند با حضور در تیم ملی راگبی جمهوری اسلامی ایران، برای این تیم در مسابقات غرب آسیا در سال 2014 به میدان بروند؛ البته در سال‌های اخیر بیش از 10 بازیکن تیم راگبی کنگره 60، به تیم ملی راه یافته‌اند.

در ادامه آمده:‌ ارزش فعالیت‌های ورزشی در کنگره 60 به عنوان بخشی از بازیابی اجتماعی و پروسه درمان اعتیاد،‌ به صورت تجربی کشف شده و این NGO معتقد است که از طریق شناسایی رشته ورزشی مناسب برای افراد و به کارگیری درست آن رشته ورزشی، می‌توان گام‌های موثر و مثبتی برای کمک به درمان و بازیابی معتادان در بلند مدت برداشت.

در پایان نویسنده این گزارش، کنگره 60 را یکی از برجسته‌ترین NGOهای فعال در زمینه درمان اعتیاد معرفی کرده که در سال 1999 به همت حسین دژاکام راه‌اندازی شده است؛ فردی که خود از جمله بهبودیافتگان از اعتیاد است و امروز در قالب کنگره 60، به بیش از 300 هزار عضو در 40 مرکز درمانی، خدمات رایگان ارائه می‌دهد. خدماتی که ارائه آن به هیچ وجه بر منابع مالی خارج از این جمعیت متکی نبوده و با بهره‌گیری از کمک مالی اعضا و حق عضویت آن‌ها ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .